رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

مجرمان انتخاباتی در خراسان شمالی مجازات می‌شوند

نورالله قدرتی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های انتخاباتی در سطح استان خراسان شمالی خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 28 December 2015

نورالله قدرتی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های انتخاباتی در سطح استان خراسان شمالی خبر داد.

وی بیان کرد: شعبه‌ای در دادسرا و دادگستری هر یک از شهرستان‌های خراسان شمالی به منظور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است و به هر گونه جرائم و تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه همه باید اصل قانون‌مداری و احترام به قانون را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، گفت: لازم است تا تمام ستادهای انتخاباتی در مدار قانون حرکت کنند و از هر گونه تخلفی خودداری نمایند.

وی با تأکید بر اینکه همه باید پاسدار حقوق و امانت دار آرای مردم باشند، گفت: هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت در چهارچوب‌هایی که قانون مشخص کرده حرکت کنند تا انتخاباتی سالم و پرشور داشته باشیم.

قدرتی اظهار کرد: دستگاه قضایی برای هیچ مدیری حاشیه امنی ایجاد نکرده و در صورت بروز هر گونه تخلف و جرم انتخاباتی با قاطعیت برخورد خواهد کرد و آن جایی که می‌شود در استان برخورد کرد حتما این کار انجام خواهد شد و در مواردی که بر اساس قانون باید رسیدگی به تخلف مدیران در تهران انجام شود آن را برای رسیدگی ارجاع خواهیم داد.

به گفته وی؛ دادگستری استان خراسان شمالی چند ماهی بوده که به عرصه انتخابات ورود کرده است و طی این مدت در راستای انجام ماموریت پیشگیری تذکرات لازم را به کاندیداها و نمایندگان آنان داده شده است.

* نباید ذره‌ای در بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخاباتی کوتاهی شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه در خصوص لزوم بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخاباتی هم بیان داشت: اساساً نباید ذره‌ای کوتاهی در بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شود.

وی عنوان کرد: بی‌گمان مجلس شورای اسلامی از جایگاه والایی در نظام جمهوری اسلامی برخوردار است و باید افرادی وارد مجلس شوند که ضمن داشتن تعهد از توانمندی بالایی بهره‌مند باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین به موضوع جدی کردن مسئله نفوذ اشاره کرد و بیان داشت: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرده می‌بایست نسبت به مسئله نفوذ توجه شود تا دچار مشکل نشویم.

این مسئول بر ضرورت مشارکت مردم و برگزاری هر چه پرشورتر انتخابات تأکید کرد و گفت: امیدواریم با حضور مردم در انتخابات امسال حماسه بزرگی رقم بخورد.

 پنجمین انتخابات خبرگان رهبری و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ در هفتم اسفندماه برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار