تلاش دانشگاه ملایر برای تراز اولی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه ملایر مسیر رشد را به خوبی طی کرده است گفت: دانشگاه ملایر می‌تواند به سرعت رشد کرده و به یکی از دانشگاه‌های تراز اول کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۱۵۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 02 January 2016

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه ملایر مسیر رشد را به خوبی طی کرده است گفت: دانشگاه ملایر می‌تواند به سرعت رشد کرده و به یکی از دانشگاه‌های تراز اول کشور تبدیل شود.

به گزارش تسنیم ، محمد حسین امید در جریان این بازدید با اشاره به پیشرفت خوب دانشگاه ملایر اظهار داشت: با وجود اینکه دانشگاه ملایر دانشگاه جدیدی است، مسیرهای رشد را به خوبی طی کرده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در شهری واقع شده که شهر واقفان و خیران است، افزود: در دانشگاه تهران نیز از 70 سال پیش موقوفاتی را در سراسر کشور داریم و بخش زیادی از دانشگاه با کمک خیران ساخته شده است.

امید افزود: در شهری که پایه و اساسش بر تفکر خیر و وقف شکل گرفته و همه موصوف به این صفت مورد تاکید دین اسلام هستند نباید مشکلی داشته باشیم و دانشگاه ملایر می‌تواند به سرعت رشد کرده و به یکی از دانشگاه‌های تراز اول کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به موقعیت بسیار استثنایی دانشگاه ملایر اظهار داشت: طراحی بسیار خوبی در ساخت این دانشگاه انجام شده و با تکمیل پروژه‌ها می‌تواند به دانشگاهی زیبا و پیشرفته تبدیل شود.

معاون وزیر علوم افزود: با تلاش‌های چند سال اخیر مجموعه وزارتخانه سهم اساتید دانشگاه‌ها از GVP برای تحقیقات افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: باید در ملایر پژوهشکده انگور داشته باشید و درخصوص صنایع تبدیلی انگور در شهرستان فعال باشید.

امید با تاکید بر ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط اساتید دانشگاه‌ها گفت: از این راه باید علمی را که کسب شده به ثروت تبدیل کرد، اشتغال ایحاد کرد و تولید انجام داد تا این تولید موجب افزایش درآمد کشور شود.

وی اظهار داشت: در آموزش عالی در دانشگاه‌ها به جای رشد کمی باید رشد کیفی و کمک به اقتصاد و تولید دانش‌بنیان مهم و مدنظر باشد که این کار از عهده دانشگاه ملایر برمی‌آید. نیازی هم نیست در همه حوزه‌ها وارد شد، اگر ملایر منطقه کشاورزی است روی کشاورزی سرمایه‌گذاری شود.

امید افزود: لازم است در کشور 4 الی 5 دانشگاه به صورت جامع کار کنند ولی سایر دانشگاه‌ها می‌توانند تخصصی و منطقه‌ای عمل کرده و هم در رشد علمی کشور و هم ارتقا سطح معیشت منطقه موثر باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار