افتتاح فاز اول دانشکده علوم انسانی ملایر

معاون اداري مالي وزارت علوم،‌ تحقيقات و فناوري از افتتاح فاز اول دانشکده خیّرساز علوم انسانی و معارف قرآنی دانشگاه ملي ملایر در تابستان سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 03 January 2016

معاون اداري مالي وزارت علوم،‌ تحقيقات و فناوري از افتتاح فاز اول دانشکده خیّرساز علوم انسانی و معارف قرآنی دانشگاه ملي ملایر در تابستان سال 95 خبر داد.

به گزارش ایسنا، ‌"محمدحسین امید" در حاشيه بازديد از پروژه‌ هاي عمرانی کتابخانه مرکزی، پژوهشکده انگور و کشمش و دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی دانشگاه ملایر، ‌افزود: برادران سعیدی‌پور از خیرین ملاير، به تعهدات خود در این زمینه عمل و تأمین 50 درصد از اعتبارت فاز دوم این دانشکده را نیز تقبل کرده‌اند و ما نیز مابقی اعتبارات این پروژه را تأمین خواهیم کرد.

وي‌ گفت: برای تکمیل و افتتاح سایر پروژه‌های این دانشگاه چون کتابخانه مرکزی و فاز اول پژوهشکده انگور و کشمش و سایر پروژه‌های در دست اجرا نیز راه حل‌هایی برای تامین اعتبارات لازم پیش‌بینی خواهد شد تا این پروژه‌ها قبل از آغاز سالتحصیلی آينده به بهره‌برداری برسد.

اميد‌ اظهار كرد: پروژه پژوهشکده کشمش و انگور این دانشگاه داراي موقعیتی ویژه است و ‌اگر دانشگاه ملایر از این پژوهشکده به عنوان مرکزی برای تحقیق در این محصولات استراتژیک از ظرفیت سراسر کشور استفاده کند، می‌تواند در صنایع تبدیلی، بهبود تولید و افزایش راندمان آبیاری این محصولات و در تمامی زمینه‌های مربوط به محصولات باغی و زراعی، سودآوري فراواني داشته باشد.

معاون اداري مالي وزارت علوم،‌ تحقيقات و فناوري پيشنهاد داد: پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه، از مزیت‌ها و فرصت‌ های منطقه خود در زمینه رشد و توسعه کشاورزی و اشتغالزايي و بحث صادرات استفاده بهينه كند.

رئیس دانشگاه ملي ملایر به تحصیل 6 هزار دانشجو در این مركز خبر داد و افزود: این دانشجویان در 70 رشته در مقطع دکترا، ارشد و کارشناسی در حال تحصیل هستند.

دكتر "بهمن حياتي" با اشاره به پیشرفت‌های عمرانی اين مركز علمي، ‌اظهار كرد: درحال حاضر ساختمان دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی با زیربنای 2 هزار و 500 متر و 70 درصد پیشرفت درحال ساخت است.

وي‌ پژوهشکده انگور و كشمش را یکی از مهمترین پروژه‌های اين دانشگاه معرفي كرد و ادامه داد: این پژوهشکده با زیربنای 3 هزار و 500 متر، درحال ساخت است و 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حياتي در رابطه با پروژه کتابخانه مرکزی دانشگاه ملاير ‌اظهار كرد: این کتابخانه با زیربنای 4 هزار متر مربع درحال ساخت است همچنین پروژه سالن آمفی تئاتر با زیربنای 2 هزار مترمربع داراي 70 درصد پیشرفت فیزیکی است.

رئیس دانشگاه ملي ملایر به کسب رتبه برتر این دانشگاه طی 2 سال اخير در حوزه فرهنگی در بین دانشگاه‌های کمتر از 6 هزار دانشجوی کشور و خريد يك ميليارد و 20 ميليون تومان تجهیزات آزمایشگاهی، براي رشد علمي اين مركز آموزش عالي اشاره كرد و حمايت‌هاي مالي وزارت علوم، ‌تخقيقات و فناوري را در زمينه تكميل پروژه‌هاي عمراني خواستار شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار