انفجار ناشی از نشت گاز شهری در قم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم گفت: بر اثر انفجار ناشی از نشت گاز شهری دو نفر مصدوم و روانه بیمارستان شدند.
کد خبر: ۱۶۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 09 January 2016
به گزارش تابناک قم، عباس جعفری بیان داشت: این حادثه ساعت 21:55جمعه در خیابان ولی عصر(عج) قم و در یک ساختمان دو طبقه رخ داد و ماموران ایستگاه های 11 و 13 آتش نشانی در قالب سه اکیپ امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان داشت: علت وقوع حادثه انفجار ناشی از نشت گاز شهری در طبقه زیرزمین این ساختمان بود که انفجار باعث تخریب بخشی از ساختمان هم چنین وقوع آتش سوزی شده بود.

وی ابراز داشت: بلافاصله پس از انفجار و ورود همکاران ما به محل حادثه، آتش نشانان اقدام به اطفای حریق هم چنین نجات جان مصدومان حادثه کردند و در نهایت دو خانم که دچار آسیب دیدگی شده بودند توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.

جعفری یادآور شد: یکی از همکاران آتش نشانی نیز در عملیات تجسس و اطفای حریق دچار مصدومیت ناشی از دود شد.

وی با توصیه به شهروندان نسبت به استفاده صحیح از وسیله های گرمایشی در فصل زمستان بیان داشت: متاسفانه در فصل های سرد سال شاهد این گونه حوادث هستیم که به علت عدم استفاده صحیح از وسیله های گاز سوز است.

مدیرعامل آتش نشانی قم بیان داشت: معمولا مشکل نشت گاز از وسیله های گرمایشی این است که در برخی اوقات بست ها دارای نقص است، یا گاز خوب سوخته نمی شود یا این که وسیله های گرمایشی از هواکش یا دودکش مناسبی برخوردار نیستند. 

وی تاکید کرد: گاز CO خطرناک، بی رنگ و بی بو است که می تواند درصورت بی احتیاطی، بلای جان آن ها شود لذا باید شهروندان از این که هواکش و دودکش استاندارد بوده یا سوختن صحیح گاز در وسیله خود اطمینان داشته باشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار