ورود نخستین محموله گندم از مرز ریلی اینچه برون به خاک گلستان

رئیس اداره ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد گلستان از ورود نخستین محموله هزار تنی گندم خوراکی به این استان از طریق مرز ریلی اینچه برون خبر داد و گفت: این محموله از طریق کشور ترکمنستان وارد خاک گلستان شده است.
کد خبر: ۱۶۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 09 January 2016
سید مهدی حسینی روز شنبه با بیان اینکه وظیفه نظارت و ارزیابی محموله های وارد شده به استان بر عهده استاندارد است، به ایرنا اعلام کرد که کارشناسان این اداره کل پس از بررسی مدارک، نمونه برداری از این محموله را انجام و آزمایش های لازم در آزمایشگاه مورد تایید و دارای صلاحیت انجام شد. 
وی افزود: براساس نتایج این آزمایش ها، محموله هزار تنی گندم با استانداردهای مورد نظر سازمان استاندارد مطابقت داشته و اجازه ورود آن به استان از طریق این اداره کل صادر شد. 
اواخر آذر سال جاری نیز نخستین محموله هزار تنی جو از مرز ریلی اینچه برون و از طریق گمرک وارد استان گلستان شده بود.
راه آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان 12 آذر ماه سال 93 در آئینی ویژه در نقطه صفر مرزی ایران – ترکمنستان واقع در اینچه برون استان گلستان با حضور روسای جمهوری سه کشور به بهره برداری رسید.
ظرفیت مرحله نخست این شبکه ریلی سه میلیون تن در سال پیش بینی شده که به نظر می رسد با تکمیل این پروژه ظرفیت انتقال بار تا سقف 12 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

*تشکیل کمیته تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت 
رئیس اداره استانداردسازی و آموزش و ترویج استاندارد گلستان نیز از تشکیل کمیته تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفی در استان خبر داد و گفت: تاکنون سه نشست این کمیته با حضور اعضا برگزار شده است که طی آن تعدادی پرونده مدیران کنترل کیفی مورد بررسی قرار گرفت و با صدور پروانه برای افراد واجد شرایط موافقت شد. 
حمیدرضا عالیشاهی تعداد پروانه های تازه صادر شده را 43 مورد برای 43 واحد تولیدی استان برشمرد و افزود: در نشست های این کمیته، 27 پروانه تمدید و 21 پروانه نیز ابطال شده است. 
وی ادامه داد: طبق قوانین سازمان ملی استاندارد هر واحد تولیدی مشمول استانداردهای اجباری و تشویقی باید حداقل یک مدیر کنترل کیفی داشته باشد که صلاحیت او در کمیته مزبور بررسی می شود. 

*اطمینان از اعتبار پروانه های استاندارد با شماره پیامکی 10001517 
رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد گلستان نیز گفت: از این پس با ارسال شماره ده رقمی مندرج در پروانه استاندارد به شماره پیامکی 10001517 و مراجعه به آدرس اینترنتی som.isiri.org.ir/parvande
می توان از اعتبار پروانه استاندارد مطمئن شد. 
محسن خالقی عبدالملکی اطمینان از اعتبار پروانه ها را تنها بر اساس این دو روش برشمرد و افزود: با توجه به سه ساله شدن اعتبار پروانه های استاندارد، هر لحظه احتمال تعلیق یا ابطال این پروانه ها وجود دارد و به همین دلیل از این پس فرم چاپ شده به عنوان پروانه استاندارد، به تنهایی اعتبار ندارد و بهتر است صحت آن با استفاده از سامانه پیامکی مذکور مشخص شود. 
از مرداد سال جاری، اعتبار پروانه های استاندارد به سه سال افزایش یافته است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار