خدمات عمومی جایگزین مجازات حبس

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان گفت: خدمات عمومی رایگان جایگزین مجازات حبس می‌شود.
کد خبر: ۱۶۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 10 January 2016

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان گفت: خدمات عمومی رایگان جایگزین مجازات حبس می‌شود.

به گزارش فارس،مهرداد نادری‌ فر اظهار کرد: با توجه به آیین‌نامه اجرایی ماده 79 مجازات اسلامی، امیدواریم خدمات عمومی رایگان جایگزین مجازات حبس شود.

وی افزود: خدمات عمومی رایگان شامل انجام امور عام‌المنفعه میشود که پس از هماهنگی‌ قضایی می‌توان از نیروی انسانی فعال موجود در زندان‌ها بهرهگیری کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان گفت: زندانیانی که مشمول این قانون هستند میتوانند در امور آموزشی، بهداشتی، فنی و حرفهای، خدماتی و کارگری مشغول به کار شوند و دوره حبس خود را به صورت مفید سپری کنند.

وی ادامه داد: تفکیک بزهکارانی که مجازات آنها قابل تبدیل به انجام کار رایگان و خدمات عمومی است با مجرمین خطرناک بسیار ضروری بوده و حدالامکان از مجرمانی که بدون سابقه کیفری و به دلیل جرائمی مثل مهریه، چک و ... هستند در امور استفاده میشود.

نادریفر گفت: شرایط فضای فیزیکی زندانها و نیز آمار زندانیان ایجاب میکند تا دستگاه‌هایی که می‌توانند در اجرای قانون مجازاتهای جایگزین حبس مشارکت کنند، اعلام نیاز کنند.

وی گفت: با توجه به هزینه‌­ مالی زندان­‌ها، کمبود فضا و شرایط نامساعدی که برای برخی زندانیان به خاطر هم‌نشینی با محکومان جرائم دیگر ایجاد می­‌شود، جایگزین شدن خدمات عمومی رایگان به جای مجازاتهای­ حبس اهمیت پیدا می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار