تعطیلی نیمی از شرکت‌های تعاونی اسدآباد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسدآباد از غیرفعال بودن بیش از نیمی از شرکت‌های تعاونی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 12 January 2016

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسدآباد از غیرفعال بودن بیش از نیمی از شرکت‌های تعاونی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا،"اصغر شرکایی" اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد ٣۵٢ شرکت تعاونی وجود دارد که از این تعداد ٢٠۵ تعاونی غیرفعال بوده و تنها ١٣٧شرکت تعاونی در دست اجرا و یا فعال هستند.

وی از جمله مهمترین دلایل راکد و غیرفعال بودن این شرکت‌ها را کمبود نقدینگی، اختلاف شرکاء و به‌روز نبودن مجامع طی طول سال عنوان و تصریح کرد: برخی از شرکت‌های تعاونی نیز تنها در سامانه ثبت‌شده و عملا هیچ‌گونه اقدام و پیگیری در رابطه با تشکیل آن انجام نگرفته است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون در شهرستان اسدآباد چهار تعاونی تشکیل و دو شرکت تعاونی نیز دردست اقدام است.

شرکایی با اشاره به وجود تعاونی‌های مختلف زراعت، دامداری، خدماتی، تولیدی، صنعت، مسکن و ... در سطح این شهرستان گفت: در حال حاضر بیشترین شرکت‌های تعاونی فعال اسدآباد از نوع تولیدی، خدماتی و کشاورزی هستند.

وی تعداد اشتغال تعاونی‌های فعال این شهرستان را هزار و 200 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با احتساب شرکت تعاونی سهام عدالت کل اعضای تعاونی‌های فعال اسدآباد بیش از ٨٩ هزار و ۵٠٠ نفر است.

وی بخش تعاون را بهترین و عادلانه‌ترین بخش اقتصاد دانست و گفت: حمایت همه‌جانبه دولت از این بخش می‌تواند از نقش موثری در فعال شدن شرکت‌های تعاونی راکد داشت باشد.

شرکایی تصریح کرد: با حمایت و توجه ویژه به بحث شرکت‌های تعاونی توسط دولت می‌توان در راستای توسعه خدمات و تولیدبه صورت عادلانه و با هدف توزیع ثروت در بین اقشار مختلف جامعه گامی اساسی برداشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار