کاروان نذر کتاب به سقزچی رسید

دبیر انجمن مهر امید اردبیل گفت: بعد از حضور در دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی دومین کاروان نذر کتاب امروز در روستاهای سقرچی حاضر شده تا به هموطنانمان در این منطقه ارائه خدمات کند.
کد خبر: ۱۶۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 13 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، توحید مهدوی صبح امروز در آیین حضور کاروان نذر کتاب در روستای سقزچی نمین اظهار کرد: با بیش از 325 جلد کتاب در دو قفسه همراه با لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار قابل توزیع در بین دانش‌آموزان در این منطقه محروم حاضر شدیم تا با حضور مسئولان محلی و منطقه‌ای در دبیرستان شهید رضائیان روستای سقزچی نمین طرح نذر کتاب را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی گفت: بعد از حضور موفق نخستین کاروان در دانشگاه میراث فرهنگی اردبیل ما امروز با دومین کاروان در روستای سقرچی حاضر شدیم و هدفمان نیز حضور در مناطق محروم برای دسترسی دانش‌آموزان و علاقمندان به کتاب‌های غیردرسی به منابع ارزشمند است.

دبیر انجمن مهر امید اردبیل یادآور شد: در اجرای این طرح که هلال احمر، کتابخانه‌های عمومی، ورزش و جوانان، خیرین و امور اجتماعی استانداری اردبیل به همراه مدیریت منطقه اقتصادی نمین ما را کمک می‌کنند هدفمان بر ارائه خدمات مطلوب‌تر است.

مهدوی با بیان اینکه در کاروان نذر کتاب، کتاب‌های جمع‌آوری شده به مناطق محروم و کتابخانه‌های کم برخوردار اعطا خواهد شد، تصریح کرد: کتاب‌های اهدای شده به مدرسه شهید رضائیان روستای سقزچی با مشارکت خیرین و برخی دستگاه‌های استان تهیه شده است.

وی افزود: در این کاروان بیش از 200 نسخه کتاب به کتابخانه این دبستان اعطا خواهد شد و تلاش بر این است که کتاب‌ها برای رده سنی دانش‌آموزان ابتدایی مفید باشد.

دبیر انجمن مهر امید اردبیل با بیان اینکه مسیر توسعه فرهنگی از راه مطالعه و ارتقای آگاهی هموار می‌شود، ادامه داد: انجمن مهر امید در راستای اهداف فرهنگی خود ابتکار کاروان نذر کتاب را راه‌اندازی کرد تا در راستای ترویج کتابخوانی مثمر ثمر واقع شود.

مهدوی آشنایی کودکان و نوجوانان با کتابخوانی را مفید ارزیابی کرد و گفت: اگر کودکان با مقوله کتابخوانی آشنا شوند در آینده هم هموطن کتابخوانی خواهند بود و این یعنی ضمن ارتقای سرانه مطالعه در آینده شهروندان و هموطنانی با سواد اطلاعاتی بالا خواهیم داشت.

تلاش برای اجرای مستمر کاروان نذر کتاب

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود کاروان نذر کتاب در راستای اهداف خود به صورت مستمر اجرا شود، بیان کرد: اجرای مستمر کاروان نذر کتاب کار راحتی نیست چرا که تامین کتاب‌ها هزینه‌بر است اما این NGO در راستای رسالت فرهنگی خود تلاش می‌کند.

دبیر انجمن مهر امید اردبیل با بیان اینکه اولین کاروان نذر کتاب به دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل رفته بود، یادآور شد: دومین کاروان نذر کتاب به همت انجمن مهر امید به روستای سقزچی از توابع شهرستان نمین خواهد رفت.

مهدوی با بیان اینکه این کاروان به قدر وسع خود در راستای تجهیز کتابخانه‌های مراکز آموزشی و محروم و کم برخوردار به کتاب‌های مختلف تلاش خواهد کرد، افزود: این کتابخانه‌ها می‌تواند کتابخانه مرکز آموزش دانشگاهی یا کتابخانه یک مدرسه محروم در دل یک روستایی در یکی از شهرستان‌های استان باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار