توسعه‌گردشگری‌وصنایع دستی‌ازاولویت هااست

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با بیان اینکه توسعه دیگر دودکش‌های بزرگ نیست از پرداخت تسهیلات برای زنجیره‌ای کردن خدمات گردشگری خبرداد.
کد خبر: ۱۶۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 14 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی ربیعی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتل‌داری و صنایع وابسته در جزیره قشم دولت یازدهم را دولت آرام و پرکار معرفی کرد و  اظهار داشت: این دولت بدون سر و صدا در حال انجام کارهای بزرگ در شرایط متفاوت است.
 
وی در ادامه بیان داشت: ما در آستانه یک اتفاق بزرگ هستیم که این اتفاق نشان دهنده عظمت و عزت ایرانیان در حفظ و تحقق حقوق خود است که توانستند متکبرینی را که تا ماه های قبل در رده کارشناسی با فخر و تکبر از ملاقات با مسئولان ما خودداری می کردند امروز به ناچار به تفاهمات بزرگی نشستند و مردم ما با پایداری خود و دولت تدبیر و امید نیز نشان داد که تدبیر، امیدهای بزرگ می آفریند  و با تدبیر، سانتریفیوژها، صنعت و گردشگری همه با هم می‌چرخد.
 
ربیعی در ادامه بیان داشت: خیلی ها می‌خواهند این کار بزرگ را کوچک جلوه دهند  اما مردم فهیم ما خوب درک می‌کنند که آینده‌ای روشن در پیش روست.
 
معاون تعاون، کار و امور اجتماعی، با اشاره به شرایط سخت رکود 56 درصد کسری رشد و تورم 40 درصدی در سنوات اخیر تصریح کرد: خوشبختانه امروز  با دست یابی به ثبات اقتصادی، همه امیدوار شدیم و می دانیم که روزهایی با تدبیر و امید و روحانی در انتظارمان است.
 
وی همچنین افزود: صرف نظر از انرژی، بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال، طبق مطالعات انجام شده در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، پرداختن به صنعت گردشگری، صنایع دستی و سپس آی سی تی روستایی است.
 
وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در ادامه ابرازداشت: ما به دنبال آی سی تی روستایی و محلی و اتصال آن به صنعت گردشگری هستیم.
 
ربیعی با بیان اینکه در حال حاضر با نوعی گردشگری پست مدرن روبه رو هستیم گفت: ذائقه جهانی گردشگری به سمتی می رود که ما پذیرای گردشگران زیادی در آینده باشیم و شرایط کنونی کشور می تواند این توریزم پست مدرن را بسیار جذاب و گسترده صورت دهد .
 
وی از فرهنگ محلی، خانه‌های روستایی، روابط اجتماعی ایران به عنوان زیرساخت‌ها در زمینه گردشگری یاد کرد که می‌تواند در آینده کار ما را رونق بخشد چراکه خانه‌های روستایی که جاذبه گردشگری دارند آینده صنعت گردشگری است.
 
وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر از هتل داری سنتی عبور کردیم گفت: مهم ترین مسئله‌ای که ما آن را دنبال می‌کنیم زنجیره‌ای کردن فعالیت‌ها بر اساس منطقه است و جذابیت‌های مختلف موجود در مناطق باید به هم زنجیره شوند.
 
ربیعی افزود: سازمان فنی‌وحرفه ای بر اساس جذابیت‌های منطقه‌ای به دنبال زنجیره کردن سلسله جذابیت‌ها و آموزش‌های فنی حرفه ای  و دادن صلاحیت‌های حرفه‌ای است.
 
وی ادامه داد: در بخش تعاون نیز در زمینه دادن امکانات و هم اعطای وام‌های تعاونی برای زنجیره کردن فعالیت‌های این حوزه در کنار مردم هستیم.
 
وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی اظهار داشت: در حوزه کار و اشتغال و چه در حوزه رفاه به صنعت گردشگری نیازمندیم.
 
ربیعی تصریح کرد:  توسعه دیگر دودکش‌های بزرگ و کارخانه‌های فولاد بزرگ نیست ، البته نه اینکه به آنها نیازمند نیستیم، بلکه توسعه، بهتر زندگی کردن مردم در روستاها و محله‌های کوچک است.
 
وی توسعه را شاداب بودن جامعه و به مثابه شادی دانست و افزود: با صنعت گردشگردی و صنایع جانبی آن می‌توانیم مناطقی پررونق و پرتوسعه داشته باشیم تا زندگی اجتماعی در آن جریان داشته باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار