مرگ جاده‎ای 64 مازندرانی در ماه / ساری در صدر تلفات جاده‎ای

ساری به تنهایی در صدر میزان مرگ ومیرهای جاده‎ای مازندران/ تنها در 24 ساعت گذشته وقوع 3 برخورد ترافیکی در غرب مازندران موجب وارد شدن جراحت شدید به 16 هموطن شد.
کد خبر: ۱۶۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴ 14 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، آمارهای ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی مازندران نشان می‏دهد که در 9 ماهه نخست سال جاری، تلفات جانی تصادفات رانندگی در استان نسبت به سال قبل 3 درصد كاهش داشته است، در این مدت  579 نفر مازندرانی بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد 464 نفر مرد و 133 نفر زن بودند که در مجموع میانگین مرگ ومیرهای جاده‎ای مازندران بیش از 64 نفر در هر ماه است.
بر پایه این آمارها در شرایطی که ساری با 107، بابل با 81، آمل با احتساب کشته شدگان حادثه سقوط مینی‎بوس و مرگ 13 مازندرانی دراین حادثه، مجموعا با 78 نفر بیشترین فوتی را به خود اختصاص داده‎اند، شهرستان‎هایی مانند رامسر با 6، عباس‎آباد با 9 و فریدونکنار با 10 مورد تلفات جاده‎ای کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی را به ثبت رسانده‎اند.
مازندران یکی از گردشگر پذیرترین استانهای کشور است که اگرچه با جمعیت 3 میلیونی خود سالانه میزبان 14 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است و در برخی روزها و ماه‎های سال این مسافرتها به اوج خود میرسد اما وجود سه روز تعطیلی حتی در زمستان نیز کافیست تا سیل گردشگران به این استان سرازیر شوند، و این باعث باالا رفتن میزان تصادفات و خسارات جانی ناشی از آن می‎شود.
تنها در 24 ساعت گذشته وقوع 3 برخورد ترافیکی در غرب مازندران موجب وارد شدن جراحت شدید به 16 هموطن شد، عصر چهارشنبه 23 دی تصادف بین خودروی پیکان و پراید در جاده چمستان 5 مصدوم به جای گذاشت که مجروحان برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان امام خمینی(ره) نور منتقل شدند.
شب گذشته نیز وقوع دو تصادف هم زمان در محمودآباد به مرکز اورژانس 115 آمل اطلاع داده شد، نخستین برخورد بین 2 خودروی پراید و پژو در جاده کلوده آمل 6 مصدوم داشت که به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شدند و در دومین تصادف که در کمربندی سرخرود اتفاق افتاد، 5 نفر مصدوم شدند که برای انجام اقدامات اولیه به بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار منتقل شدند.
به عقیده کارشناسان رعایت نکات ایمنی شامل رعایت قوانین ترافیکی، بستن کمربند ایمنی، رانندگی نکردن در حالت خواب آلودگی و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در پیشگیری و کاهش آسیب‌ها بسیار سودمند است، با رعایت نکات ایمنی می‎توان از بروز حوادثی که منجر به مرگ میشود جلوگیری کرد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار