امام جمعه سنندج:

دستگیری نظامیان‌آمریکایی، نشانه قدرت ایران بود

امام جمعه سنندج دستگیری نظامیان آمریکایی‌‌ توسط سپاه را یک افتخار برای نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: این نشان از قدرتمند بودن ایران اسلامی است که ما از خداوند متعال می‌خواهیم که همواره رهبر عظیم‌الشأن را برای حفظ این اقتدار برای ملت ایران نگه دارد و به ایشان عمر با عزت عنایت فرماید.
کد خبر: ۱۶۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 15 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار کرد: جوانان مسلمان از صدر اسلام تاکنون حافظ دین و وطن خود بوده‌اند.

وی گفت: جوانان مسلمان در صدر اسلام با حفظ احادیث پیامبر(ص)، پرچم اسلام را بر جاهلیت و بت‌پرستی غالب کردند و همواره به شیوه‌های مختلف از دین و میهن خود پاسداری کرده‌اند.

امام جمعه سنندج خاطر نشان کرد: زمانی که شمار یاران پیامبر(ص) در صدر اسلام به 40 نفر رسید، دعوت به دین یکتاپرستی و توحید آشکار شد و از آن زمان تاکنون جوانان مومن و مسلمان این دین الهی را استمرار بخشیده‌اند.

وی گفت: جوانان این دوره نیز باید دوران جوانی خود را غنیمت شمرده و از این فرصت در راستای اعتلای دین و کمک به گسترش آن در جهان استفاده کنند چرا که در دوران پیری دیگر فرصتی برای خدمت به اسلام و مردم وجود ندارد.

ماموستا خدایی افزود: خداوند در قرآن کریم 3 صفت را برای انسان‌های مومن و مسلمان آورده است که هر کس این صفات را داشته باشد در دنیا و قیامت رستگار خواهد شد.

وی صفت اول را قرائت قرآن و تذکر و تأمل در این کتاب الهی عنوان کرد و گفت: هر کس با قرآن مانوس شود و در آن تامل کند مسیر درست زندگی را پیدا می‌کند و منحرف نخواهد شد.

امام جمعه سنندج برپایی نماز را دومین صفت انسان‌های مومن و مسلمان بویژه جوانان خواند و افزود: هر کس که به نماز روی آورد قطعا سایر عبادات و دستورات دین را انجام خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: انفاق و پرداخت زکات سومین صفتی است که خداوند برای انسان‌های رستگار در قرآن آورده است و خداوند تاکید دارد که مسلمانان با پرداخت زکات به محرومین، زمینه حذف فقر را از جامعه فراهم کنند.

ماموستا خدایی گفت: برخورداری از این صفات نوعی تجارت و معامله با خداست که برای این مهم از جانب خداوند سودی به انسان‌ها می‌رسد که مادام‌العمر و ابدی است.

وی دستگیری نظامیان آمریکایی‌‌ توسط سپاه را یک افتخار برای نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: این نشان از قدرتمند بودن ایران اسلامی است که ما از خداوند متعال می‌خواهیم که همواره رهبر عظیم‌الشأن را برای حفظ این اقتدار برای ملت ایران نگه دارد و به ایشان عمر با عزت عنایت فرماید.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار