ارتقاي سه نمايندگي ميراث‌فرهنگي در استان يزد

کد خبر: ۱۶۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 18 January 2016

به گزارش تابناک یزد،مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد اعلام كرد: به زودي سه نمايندگي ميراث فرهنگي در شهرستان‌هاي استان به اداره تبديل و همچنين اداره ميراث فرهنگي شهرستان يزد راه‌اندازي مي‌شود.


"محمدمهدي شرافت" اين اقدام را در راستاي تغييرات بنيادي و اساسي در سازمان ميراث فرهنگي، گستردگي شهرستان‌هاي استان و همچنين وجود آثار فراوان تاريخي، طبيعي و گردشگري خواند و تصريح کرد: با پيگيري و مذاکره با سازمان مديريت و برنامه ريزي مقرر شده که تعدادي از نمايندگي‌هاي ميراث فرهنگي کشور به اداره تبديل شوند که در اين راستا سه نمايندگي از استان يزد نيز به اداره تبديل شده و همچنين اداره ميراث فرهنگي شهرستان يزد نيز راه اندازي خواهد شد.

وي افزود: با ارتقاي اين نمايندگي‌ها به اداره، امکانات و تسهيلات جديدي به مديريت ميراث فرهنگي در راستاي افزايش کارايي اين نهاد اختصاص خواهد يافت.

شرافت خاطرنشان كرد: تلاش بسياري انجام مي‌دهيم تا در شهرستان‌هايي که از قدمت تاريخي برخوردار هستند، در حد توان شرايط، امکانات و تجهيزاتي را فراهم كنيم و حتي در اين جهت از بخش خصوصي نيز براي مشارکت دعوت كرده‌ايم تا بتوانيم شهرستان‌هاي استان را در حدي فراتر از مقياس کشوري به گردشگران معرفي كنيم.

اين مقام مسئول تصريح کرد: تبديل نمايندگي‌هاي شهرستان‌هاي خاتم، تفت و مهريز به اداره و همچنين ايجاد اداره شهرستان تاريخي يزد، جزو ضرورياتي بود که بايد در اسرع وقت نسبت به پيگيري و حل مشکلات آنها اقدام مي‌شد.

شرافت اظهار كرد: با عنايت دولت تدبير و اميد و آمار رو به رشد گردشگران خارجي و همچنين افزايش ورود گردشگران به شهر تاريخي يزد، ضرورت داشت در جهت نظارت بيشتر بر واحدهاي اقامتي، پذيرايي، دفاتر خدمات مسافرتي و کليه خدمات گردشگري، نمايندگي‌هاي ميراث فرهنگي شهرستان‌هاي استان به اداره تبديل شود که اين موضوع جزو خواسته مردم منطقه است و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور به هر نحو ممکن در اين خصوص با اين اداره کل همکاري كرد تا اين نمايندگي‌ها در چارت سازمان اين اداره کل به اداره تبديل وضعيت شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار