رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان:

اشتغال بیش از 2000 فارغ التحصیل در بخش کشاورزی استان کرمان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: در حال حاضر 2 هزار نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به عنوان مدیران فنی، مسئولین فنی، کارشناسان تهیه نقشه و کارشناسان آبیاری در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۱۶۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 19 January 2016
"محسن کمال الدینی"،با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی استان کرمان 11 هزار نفر عضو فارغ التحصیل از مقطع لیسانس تا دکترا دارد.

وی افزود: ما توانسته ایم با استفاده از قوانینی که در سازمان نظام مهندسی به ما واگذار شده از جمله قانون تأسیس، افزایش بهره وری بخش کشاورزی، قانون نظام جامع دامپروری، نظام جامع گلخانه ای و نظام واحدهای گیاهپزشکی 2 هزار نفر از آنها را به صورت پاره وقت به عنوان مدیران فنی، مسئولین فنی، کارشناسان تهیه نقشه و کارشناسان آبیاری مشغول به کار کنیم.

کمال الدینی بیان داشت: با حمایتی که ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران کل دستگاههای وابسته به سازمان در واسپاری امور بر اساس سیاستهای اصل 44 قانون اساسی انجام می دهند، تا سال آینده این میزان به 2 برابر کنونی افزایش می یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان در ادامه با بیان اینکه در استان کرمان دو شعبه در رفسنجان و سیرجان داریم، یادآور شد: در رفسنجان حدود 1000 نفر عضو فارغ التحصیل داریم که این شهرستان جزو شهرستانهای موفق استان در این زمینه است.

کمال الدینی تصریح کرد: حدود 300 نفر مهندس کشاورزی در رفسنجان مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان با اشاره به پیگیری چند تفاهمنامه در استان، ابراز داشت: یکی از این تفاهمنامه ها با سازمان امور اراضی کشور در مورد طرح کاداستر و ثبت اراضی و تهیه نقشه ها و یکی ورود به بحث های محیط زیست و منابع طبیعی است که کارهای مقدماتی آن انجام شده و بزودی اعلام می شود.

کمال الدینی با بیان این مطلب که 90 درصد از اراضی فاقد سند و نقشه و مشخصات هستند، تصریح کرد: همه اراضی کشاورزی باید دارای نقشه و مشخصات باشند و کارهای ثبت شان انجام شود.

وی اضافه کرد: تمام اراضی باید نقاط جی پی اس آنها زده و نقشه های آنها تهیه شود که این کار از طریق کارشناسان عضو سازمان نظام مهندسی در حال پیگیری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار