ایجادنیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی

مسئول دبیرخانه شهر سبز پایدار همدان با بیان اینکه مذاکرات شهرداری با کشور چین برای خرید اتوبوس‌های برقی انجام شده است، گفت: راه‌اندازی دو نیروگاه خورشیدی از سوی بخش خصوصی در همدان هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۱۶۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 21 January 2016
مسئول دبیرخانه شهر سبز پایدار همدان با بیان اینکه مذاکرات شهرداری با کشور چین برای خرید اتوبوس‌های برقی انجام شده است، گفت: راه‌اندازی دو نیروگاه خورشیدی از سوی بخش خصوصی در همدان هدفگذاری شده است.

به گزارش تسنیم، حسن محمدی  در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه حمایت‎های مناسبی از دبیرخانه شهر سبز پایدار انجام نمی‌شود، اظهار کرد: امور مربوط به شهر سبز پایدار در همدان سابقه‌ای ندارد و به همین دلیل بحث تعریف جایگاه سازمانی و وظایف دستگاه‌ها به سختی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام امور به صورت پراکنده به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، افزود: در بحث اجرای تفاهمنامه‌ها و امور مربوط به شهر سبز پایدار باید وظایف مشخص و به درستی دنبال شود.

مسئول دبیرخانه شهر سبز پایدار همدان با اشاره به اینکه همدان اولین شهر پایدار سبز در جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود منابع مالی و اعتباری و عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در خصوص شهر پایدار سبز اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم بین بخش‌ها برای اجرای تفاهمنامه‌های شهر سبز پایدار دقیق و کامل نیست، گفت: برخی از دستگاه‌ها مانند محیط زیست در کنار عدم همکاری موانعی را هم در راستای تفاهمنامه شهر سبز پایدار ایجاد می‎کنند.

محمدی با اشاره به اینکه در سال 92 شهر همدان به عنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام معرفی شد، افزود: در مردادماه سال گذشته تفاهمنامه اجرایی این نامگذاری بین شهرداری همدان و سازمان محیط زیست کشور به انجام رسید.

وی با اشاره به تاسیس دبیرخانه شهر سبز پایدار از دی ماه سال گذشته در مجموعه شهرداری همدان، خاطرنشان کرد: این دبیرخانه به دلیل انجام مکاتبات و تعاملات بین‎المللی با سفرا و وزارت امور خارجه نیاز دارد که نامه‏‌های این دبیرخانه از سوی استاندار امضا شود.

مسئول دبیرخانه شهر سبز پایدار همداناضافه کرد: تاخیر در امضای برخی نامه‎ها موجب به هم خوردن برنامه و از دست دادن برخی موقعیت‌ها شده که برای نمونه به دلیل همین تاخیر در امضا، سفر سفیر کشور ایتالیا به همدان لغو شد.

وی با بیان اینکه مذاکرات شهرداری با کشور چین برای خرید اتوبوس‎های برقی صورت گرفته و در دست پیگیری است، بیان کرد: راه‎اندازی دو نیروگاه خورشیدی از سوی بخش خصوصی در شهر همدان هدفگذاری شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: یکی از نیروگاه‎های خورشیدی در مساحت دو هکتار از باغ میوه همدان احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه 25 هکتار زمین برای راه‎اندازی نیروگاه خورشیدی از سوی بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، گفت: دولت و مجلس در این راستا باید مصوبه لازم برای خرید تضمینی برق تولید شده از نیروگاه خورشیدی را اعلام کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار