معاون آموزش و پرورش مازندران:

بازگشایی دارالقرآن ها در شهرهای مازندران دغدغه جدی است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: احیا و بازگشایی دارالقرآن‌ها و مراکز تخصصی قرآن کریم در شهرهای استان دغدغه جدی ما در حوزه معاونت فرهنگی و پرورشی است.
کد خبر: ۱۷۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 26 January 2016
به گزارش تابناک مازندران ،محمد شعبانی ورکی در جلسه هم‌اندیشی با  سازمان دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان با انتقاد از تغییر کاربری برخی مراکز و مدارس تخصصی قرآن کریم در مازندران اظهار داشت: احیاء و بازگشایی دارالقرآن‌هاو مراکز تخصصی قرآن کریم  در شهرهای مازندران دغدغه جدی ما در حوزه معاونت فرهنگی پرورشی است.

وی به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در مقاطع مختلف در سطح مدارس اشاره و تأکید کرد: تقویت باورهای دینی دانش آموزان و تعمیق بخشیدن آن در نسل جوان امروز از ضروری‌ترین اقدامات فرهنگی است که باید با جدیت و تلاش در راستای این اهداف و تحقق آن گام برداریم.

شعبانی خلاقیت‌ها را در حوزه فرهنگ دینی و قرآنی بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: به‌روز بودن اطلاعات و ایجاد خلاقیت‌های نوین آموزشی و به‌کارگیری همه ابزارآلات نوین در راستای تحقق اهداف فرهنگی می‌تواند زمینه جذب مخاطب به‌خصوص جذب جوانان و نوجوانان را به مسائل فرهنگی ایجاد کند.

وی به نگرانی‌های مجموعه معاونت فرهنگی آموزشی و پژوهشی این اداره کل در حوزه قرآن و عترت اشاره کرد و بیان داشت: برخی غفلت‌ها در حوزه فرهنگ خسارات جبران‌ناپذیری را به‌نظام اسلامی وارد می‌کند که می‌تواند زمینه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در جوانان و نوجوانان فراهم کند.

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان با تأکید بر اجرایی و عملیاتی شدن همه بخش‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های فرهنگی در دستگاه‌های فرهنگی و ارزشی تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های متعدد دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی وحدت بین دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی می‌تواند عامل اصلی پیروزی در مقابل این هجمه‌ها باشد و همه باید در جهت رفع دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری خصوصاً در حوزه تربیتی تلاش کنیم.

محمد شعبانی در پایان با انتقاد از برخی تغییرات کاربری در حوزه دارالقرآن‌ها و مراکز تخصصی قرآن در شهرهای مازندران خاطرنشان کرد: احیاء و بازگشایی مراکز و مدارس تخصصی قرآن کریم در شهرهای مازندران دغدغه جدی ما در حوزه معاونت فرهنگی و آموزشی و پژوهشی است که ما با تمام توان در راستای احیاء این مراکز و مدارس در سطح شهرهای مازندران تلاش خواهیم کرد علیرغم مقاومت‌هایی هم که صورت خواهد گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار