ضرورت ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان

کد خبر: ۱۷۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴ 28 January 2016

طرلان ابراهیمی

ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان ائتلاف و همگرایی اصلاح طلبان و نیروهای اعتدالی در انتخابات پیش رو در مشگین شهر و دیگر مناطق کشور بعنوان یک”ضرورت تاریخی”است.

و اما در این یادداشت که مختص حوزه انتخابیه مشگین شهر نگاشته شده است، غیر از سه دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی که نماینده منتخب با دولت مستقر از یک جناح بودند دوره هایی که مصادف با جنگ تحمیلی و بازسازی خرابی های جنگ بود و مناطق مختلف بهره ای از منابع کشور نداشتند و اکثر منابع صرف جنگ و بعد از جنگ صرف بازسازی مناطق جنگی می شد این امر باعث شد نماینده وقت که از نظر سیاسی با دولت مستقر هم جناح بود از این مزیت در جهت منافع منطقه استفاده ای بکند.

در دوره بعدی نماینده مجلس از نیروهای” غیر همسو "با دولت انتخاب شده است که نتیجه اش تنش بین نماینده ودولت شده و به دلیل در اقلیت قرار گرفتن و تنش با دولت برای منطقه فرصت سوزی شده و در تقسیم منابع و بودجه نمایندگان ادوار مختلف منطقه نتوانسته اند”حقوق حقه”منطقه را استیفاء کنند با توجه به استقرار دولت اعتدال انتخاب نماینده از بین کاندیدا های اصلاح طلب و اعتدالی به عنوان یک "ضرورت تاریخی” استتار از عوارض بعدی به دلیل تعارضات سیاسی کاسته شود.

با” فرجام”یافتن” برجام” و تصمیم استراتژیک در سطح کلان رهبری نظام با توجه به ضرورت های سیاسی و اجتماعی "توسعه اقتصادی” از اولویت های اول نظام شده است و بخش عمده ای از این توسعه به دلیل کمبود منابع داخلی با استراتژی "نگاه به بیرون”در قالب جذب سرمایه و تکنولوژی است این تصمیم مهم ترین و شاید آخرین فرصت برای توسعه ایران و در امتداد ان منطقه باشد در صورت انتخاب فردی از جناح مقابل دولت و در حاشیه قرار گرفتن نماینده مشگین شهر، این فرصت تاریخی برای توسعه از منطقه گرفته خواهد شد پس ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان برای پیروزی در انتخابات پیش رو در جهت استفاده از این فرصت تاریخی برای توسعه یک”ضرورت تاریخی”است.

تجربه انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ نشان داد ائتلاف نیروهای اصلاح طلب با نیروهای اعتدالی و آشتی اصلاح طلبان باصندوق رای و فرو کاستن از اختلافات می تواند برای مشکلات کشور راهگشا باشد و نتیجه این ائتلاف منجر به پیروزی آقای روحانی شد و همراهی نظام و تدبیر دولت روحانی منجر به حل بزرگ ترین مشکل ایران در عرصه بین المللی یعنی مسأله هسته‌ای شد. رفتار آقای عارف در همراهی با عقل جمعی و کنار گذاشتن” منیت”ها و گذر از منافع فردی و گروهی و ارجحیت منافع ملی و جمعی، بایستی الگویی برای نیروهای اصلاح طلب و معتدل منطقه بشود.

بنابراین گذر از” منیت”ها و ارجحیت منافع جمعی بر منافع فردی در حل مشکلات اقتصادی و توسعه منطقه ورفع بیکاری یک” ضرورت تاریخی "است راهکار ائتلاف در فعالیت های سیاسی در مراحل مختلف انتخابات اگر معطوف به هدف که همانا کسب پیروزی سیاسی است تقربیا شناخته شده است نیروهای اصلاح طلب و معتدل که در انتخابات ثبت نام کرده اند از نیروهای موثر و آینده دار و از کادر های خوب اصلاح طلبان هستند اما با توجه به نزدیکی انتخابات و ضرورت کسب پیروزی استراتژی اصلی” صالح مقبول ” است .

نیرویی که شانس پیروزی دارند به عنوان کاندیدای نهایی باقی بماند تا هم شانس پیروزی از بین نرود هم نیروهای آینده دار اصلاحات و اعتدال در منطقه به مهره سوخته بدل نشود. در پایان انتظار دارم این ندای ائتلاف نیرو های اصلاح طلب و معتدل که بر خواسته از سر دلسوزی برای آینده منطقه و فرزندان گرفتار در چرخه مشکلات اقتصادی و بیش ترین است در هیاهوی انتخابات گم نشود و نیروهای مؤثر گام های لازم در راه ائتلاف و نزدیک شدن نیروها را بردارند و الا خطر افراط گرایی بسیار نزدیک ودر کمین است. /منبع: مشکین سلام 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار