وعده افتتاح پل معلق تا نوروز محقق نشد

منحصربفردترین پل معلق خاورمیانه تا خرداد قابل بهره برداری است

کارشناسان گردشگری معتقدند این پل معلق یکی از زیبا‌ترین و پرجاذبه‌ترین پل‌های خاورمیانه خواهد بود و انتظار می‌رود گردشگران زیادی را به سوی منطقه جذب کند.پیش بینی می شود افتتاح این پل رشد صنعت گردشگری شهرستان مشگین شهر را تسریع کند.
کد خبر: ۱۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 30 March 2015

با وجود وعده مسئولان برای تکمیل پل معلق مشگین شهر تا نوروز امسال ، تکلیف این پل همچنان معلق است و پروژه به اتمام نرسیده است.

به گزارش تابناک اردبیل، اگرچه وعده مسئولان برای تکمیل این پل تا نوروز امسال محقق نشد اما بررسی آخرین عکس های هوایی گرفته شده توسط جواد دهقانی خبرنگار آزاد مشگین شهر که روز هشتم فروردین ماه ثبت شده است، نشان می دهد که این پل منحصر بفرد تا خرداد ماه امسال قابل بهره برداری است.

این پل هم اکنون در مرحله کف سازی قرار دارد. پیش بینی می شود بعد از شش سال‌ انتظار، افتتاح این پل نقطه عطفی در صنعت گردشگری شهرستان مشگین شهر باشد و روند توسعه بخش گردشگری این شهرستان را تسریع کند.

عابران حین عبور از این پل معلق از فراز منطقه بکر و پردرخت و دره عمیق و زیبایی خواهند گذشت که رودخانه خیاو چای در قعر آن در جریان است. کارشناسان گردشگری معتقدند این پل معلق یکی از زیبا‌ترین و پرجاذبه‌ترین پل‌های ایران و خاورمیانه خواهد بود.

پل معلق مشگین‌شهر که بر فراز رودخانه خیاوچای احداث می شود و قرار است در کنار آن یک کمپ تیم ملی نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شود.

طول پل معلق مشگین‌شهر 325 متر از محل پیاده‌رو و بدون احتساب ورودی 325 متر، عرض آن 2 متر و ارتفاع آن از کف دره 80 متر است و به عنوان بزرگترین پل خاورمیانه محسوب می‌شود.

عابران حین عبور از این پل معلق از فراز منطقه بکر و پردرخت و دره عمیق و زیبایی خواهند گذشت که رودخانه خیاو چای در قعر آن در جریان است.

کارشناسان گردشگری معتقدند این پل معلق یکی از زیبا‌ترین و پرجاذبه‌ترین پل‌های ایران و خاورمیانه خواهد بود و انتظار می‌رود گردشگران زیادی را به سوی منطقه جذب کند.

قرار است در کنار این پل در آینده شهرک توریستی با امکانات گردشگری از جمله هتل، استخرهای آبگرم، پیست‌های متنوع از جمله اسکی، اسب‌سواری، ارابه‌رانی و دوچرخه‌سواری، رستوران گردان و سایر امکانات جانبی همچون بالن‌سواری نیز احداث شود.

همچنین جواد قربانی مدیر این پروژه در گفتگو با سایت سبلان نیوز گفته است که پل معلق مشگین شهر یکی از بزرگترین پل‌های عابر‌رو معلق در خاورمیانه محسوب می‌شود که تنها سازه این طرح بالغ بر هشت میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی با بیان اینکه با پایان این طرح انقلاب عظیمی در صنعت گردشگری شهرستان مشگین‌شهر رخ خواهد داد، گفت: یقین داریم که شهرستان مشگین‌شهر یکی از شهرهای هدف گردشگری کشور و همچنین سایر کشورهای خارجی خواهد بود.

مدیر پروژه پل معلق مشگین‌شهر افزوده است: ما در حال رایزنی هستیم که پارک مخصوص حیات وحشی را در داخل پروژه ایجاد کنیم که در صورت اخذ مجوز از محیط زیست از گوزن و اسب‌های پا کوتاه در حمل کالسکه‌های تفریحی استفاده خواهیم کرد.

قربانی عنوان کرد: ما یکی از آبگرم‌ها را نیز به داخل پروژه انتقال خواهیم داد که بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود استقبال خوبی نیز از این طرح انجام بگیرد.

وی همچنین با اشاره به احداث بزرگترین سایت بالن‌سواری کشور در این پروژه با ظرفیت حمل 12 نفر و شعاع پروازی 500 متری در دامنه‌های سبلان ادامه داد: سایت تفریحی ویژه‌ای برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است که شامل تجهزیرات بادی و ... خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار