جهانگیری:درآمد نفتی کشور بسیار پایین است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: سیستم بانکی باید برای رونق در عرصه‌های مختلف اقتصادی به صحنه بیاید و واحدهای تولیدی کشور رونق پیدا کند و در این راستا دولت یازدهم اقدامات بسیار گسترده ای را انجام داده است تا بخش خصوصی کشور فعال شود.
کد خبر: ۱۷۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰ 10 February 2016
به گزارش تابناک قم، اسحاق جهانگیری در آئین افتتاحیه و آغاز بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب شماره 3‌شهر قم که در سالن اجتماعات تصفیه خانه فاصلاب قم برگزار شد، اظهار داشت: شهر مقدس قم دارای ارزش و جایگاه بسیار بالایی است و خدمت به این شهر ماندگار است و دولت اهتمام دارد تا شهر قم به جایگاه مطلوب اقتصادی برسد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: امروز چند طرح اساسی در شهر قم مورد بهره‌برداری قرار گرفت، وزارت نیرو مجموعه‌ای سرزنده با اقدامات جدی است که با کارهای اساسی در بخش آب و فاصلاب و برق مردم شاهد اقدامات ماندگار این وزارتخانه هستند.

جهانگیری بیان کرد: ایران جزو کشورهایی است که در آب و فاضلای پیشگام است و در این زمینه از تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است، از فاضلاب به‌عنوان تولید برق و انرژی و سایر خدمات استفاده می‌شود و استفاده از پساب برای کشاورزی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت اهتمام جدی در راستای رفع مشکلات آب روستای کشور دارد، گفت: دولت یازدهم در طول 2 سال فعالیت خود دغدغه این موضوع را دارد که بیش از 6‌هزار روستای کشور با تانکر آب‌رسانی می‌شود و پس از هر خشکسالی با مشکل آب‌رسانی به روستاها مواجه می‌شویم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات و کمبودهای کشور افزود: این موضوع که هزینه میلیاردی نفت در دولت گذشته چگونه هزینه شد باید مورد بررسی قرار بگیرد، دولت گذشته در سال 90، 118 میلیارد دلار درآمد نفتی داشت اما درآمد نفتی دولت در سال 94، 25 میلیارد دلار است که مشخص نیست درآمدهای میلیاردی نفت دولت قبل در کجا و چگونه هزینه شده است.

جهانگیری با بیان اینکه امروز درآمد نفتی کشور بسیار پایین است، بیان کرد: مدیریت در حل مشکلات کشور نقش کلیدی دارد، مدیریت می‌تواند منابع کشور را نابود کند و یا از آن‌ها در راستای رفع مشکلات کشور استفاده کند.

وی گفت: سیستم بانکی باید برای رونق در عرصه‌های مختلف اقتصادی به صحنه بیاید و واحدهای تولیدی کشور رونق پیدا کند و در این راستا دولت یازدهم اقدامات بسیار گسترده‌ای را انجام داده است تا بخش خصوصی کشور فعال شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار