استاندار آذربایجان شرقی:

باید استان شاگرد اول میزان مشارکت در انتخابات کشور باشد/این استان جای اختلاف نیست

استاندار با اشاره به تعامل و همدلی هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات در استان، گفت: این استان جای اختلاف نیست، هدف همه ما عزت ایران و اسلام است و ان‌شاءالله با روحیه برادری و وحدت انتخابات را برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۸۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 14 February 2016
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مردم بازیگر اصلی انتخابات هستند، اظهار داشت: رای دادن حقی است که انقلاب اسلامی به ما داده و باید با مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه قدردان این نعمت باشیم.

به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده در همایش انتخابات و مشارکت حداکثری، از حضور باشکوه مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و گفت: بنا به اذعان تحلیل‌گران، حضور مردم در راهپیمایی امسال نسبت به سال‌های قبل بیشتر و گسترده‌تر بود و دوربین‌ها قدرت ثبت این حضور را نداشتند.

وی با بیان این که مردم ایران بعد از 37 سال همچنان حامی اهداف انقلاب و نظام اسلامی هستند، افزود: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن مهر تایید دیگری بر حمایت همه‌جانبه آنان از نظام جمهوری اسلامی بود.

دکتر جبارزاده با بیان این که انتخابات 7 اسفند مکمل حماسه 22 بهمن خواهد بود، گفت: مردم با حضور در این راهپیمایی آمادگی خود را برای حضور در پای صندوق‌های رای اعلام کردند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به اهمیت برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات صحنه حضور شمارش‌شده و مستند مردم است و امروز حضور مردم در صحنه‌های مختلف، در عرصه‌های سیاسی بین‌المللی به طور دقیق رصد می‌شود.

وی آغاز اجرای توافق هسته‌ای و لزوم پشتیبانی مردم از نظام را یکی از علل اهمیت ویژه این دوره از انتخابات ذکر کرد و گفت: اجرای این توافق نیاز به حمایت مردم دارد و قطعا حضور باشکوه مردم دولت را در تحقق خواسته‌های بحق ملت در عرصه سیاست خارجی کمک خواهد کرد.

دکتر جبارزاده با بیان این که هیچ فرد واجد شرایطی نباید از رای دادن باز بماند، افزود: امروز در شرایط خاصی قرار داریم که نیازمند حمایت همه‌جانبه مردم از نظام، انقلاب و دولت هستیم.

وی با بیان این که هر دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی مهم هستند، گفت: رای بالای مردم پشتوانه نمایندگان هر دو مجلس است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه، خاطرنشان کرد: مردم بازیگر اصلی انتخابات هستند و هرچه حضور مردم بیشتر باشد نمایندگان با قدرت بیشتری در مجلس حضور خواهند داشت.

وی همچنین بر افزایش نرخ مشارکت مردم استان در انتخابات تاکید کرد و گفت: آذربایجان شرقی این ظرفیت را دارد که در عرصه انتخابات نیز شاگرد اول کشور باشد و این امر با اراده مردم دست‌یافتنی است.

دکتر جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همه نامزدهای انتخابات برای ما محترم هستند، افزود: طبیعی است که از بین نامزدها باید بهترین و صالح‌ترین آنها به مجلس راه یابند چرا که مجلس عصاره ملت است و نمایندگان باید واجد همه ویژگی‌های مثبت ملت باشند.

وی با بیان این که اصالت، ولایت‌مداری، انقلابی بودن و راستگویی از ویژگی‌های یک نماینده اصلح است، افزود: اگر می‌خواهیم مجلس از امکانی که توسط مردم در اختیار آن قرار می‌گیرد در جهت منافع نظام و انقلاب استفاده کند باید نمایندگان اصلح را به مجلس بفرستیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: مردم ما بعد از 37 سال به خوبی تشخیص می‌دهند که چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ و چه کسی از طریق نمایندگی به دنبال منافع شخصی خود است.

وی با تاکید بر این که قوای سه‌گانه باید با هم هماهنگ باشند، گفت: اگر بنا باشد که مجلس به سمتی حرکت کند و دولت به سمت دیگر، انرژی‌ها به هدر می‌رود، لذا مجلسی می‌تواند در راستای توسعه کشور حرکت کند که با قوای دیگر هم‌خوانی و هم‌افزایی داشته باشد.

جبارزاده با بیان این که مردم از اختلاف و تفرقه خسته شده‌اند، افزود: رمز موفقیت، وحدت و همدلی است و ماحصل اختلاف، مشکلاتی بود که در دولت گذشته به وجود آمد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که قوای کشور تحت سکان‌داری رهبری باید هماهنگ باشند، افزود: کیاست و درایت رهبر معظم انقلاب قابل مقایسه با رهبران دنیا نیست و امروز باید کسانی در مجلس باشند که در عمل ولایت‌مدار باشند نه این که در ظاهر دم از ولایت بزنند و در عمل خلاف منش رهبری حرکت کنند.

وی افزود: حق مردم ما بهره‌مندی از بهترین نعمت‌های الهی است، چرا باید با سیاست‌های غلط مردم را از این حق محروم و اسباب تحقیر آنها را فراهم کنیم؟

جبارزاده خاطرنشان کرد: امروز در سایه تدابیر دولت دکتر روحانی، ملت ایران به همان عزت همیشگی باز گشته است و این ملت پرچم صلح و مبارزه با خشونت را به دوش می‌کشد.

وی تاکید کرد: امروز باید کشوری شایسته ملت ایران بسازیم، نمی‌شود که در کشوری با این همه منابع و امکانات، این همه مشکلات درست شود؛ امروز این مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم و افق روشنی پیش روی ملت ایران است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که منتخبان مردم برای همه محترم خواهند بود، افزود: مهم این است که منتخبان ملت در خط نظام و رهبری بوده و به دنبال حل مشکلات مردم باشند نه ایجاد اختلاف بین قوا.

وی با اشاره به تعامل و همدلی هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات در استان، گفت: این استان جای اختلاف نیست، هدف همه ما عزت ایران و اسلام است و ان‌شاءالله با روحیه برادری و وحدت انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

جبارزاده با بیان این که سرنوشت مردم توسط خود آنها تعیین می‌شود، افزود: اگر پای صندوق‌های رای حاضر نشویم به این معنی است که سرنوشت خود را به دست دیگران سپرده‌ایم؛ رای دادن حقی است که انقلاب اسلامی به ما داده و باید با مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه قدردان این نعمت باشیم.

وی با اشاره به سوگندنامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این مجلس بر پایه خون صدها هزار شهید بنا شده است، بنابراین باید به کسانی رای دهیم که پاسدار خون شهدا و امانت‌دار ودیعه‌ای باشند که مردم به آنها سپرده‌اند.

جبارزاده در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور حداکثری مردم در انتخابات، مجلسی مقتدر، کارآمد و ارزشی تشکیل شود.

همایش انتخابات و مشارکت حداکثری به همت فرمانداری تبریز و با حضور اعضای شوراهای اسلامی و جمعی از مدیران دبیرستان‌های حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در تالار معلم تبریز برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار