مدیر كل پزشكی قانونی مازندران

مرگ 118 موتورسوار در حوادث رانندگی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت:118 موتور سوار مازندرانی در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۱۸۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴ 15 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی عباسی تعداد كشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیكی را 118 نفر اعلام كرد و افزود: در این استان در 10 ماهه سالجاری تعداد 623 نفر در حوادث رانندگی كشته شدند كه از این تعداد 118 نفرموتور سوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد کاهش داشت.

عباسی تصریح كرد: بر اساس آمار مراکز ساری با تعداد 22 نفر، بابل با 18 و بهشهر با 17 نفر بیشترین شهر و نور و فریدونکنار هر کدام با تعداد یك نفر كمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

وی افزود: بیشترین فوتی در ماه های تیر و مردادهر کدام با 18مورد بیشترین و كمترین آن با تعداد 4 نفر در آبانماه ثبت شده‌ است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: بیشترین گروه سنی كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 31 فوتی است و بعد از آن گروه سنی 11 تا 24 سال با 19 فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به فوت تعداد85نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی افزود: تعداد 87 درصد -103نفر- راننده موتور و 13 درصد -15نفر- سرنشین موتور هستند.

عباسی یادآور شد: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شكستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در 9 ماهه سالجاری بود كه امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از كلاه ایمنی شاهد كاهش چشمگیر آن باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار