توسعه قدیمی‌ترین بیمارستان استان یزد

کد خبر: ۱۸۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 19 February 2016
 بیمارستان شهید رهنمون یزد از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های استان است که با توجه به ظرفیت پذیرش بیمار از سال ۸۸ وارد فاز بهسازی و توسعه شد.
اهمیت این بیمارستان به عنوان مرکز ترومای استان و قرار گرفتن آن در مرکز شهر، باعث شده است که دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برای بهسازی آن کمر همت ببندد.
همشهری برای اطلاع از روند پیشرفت فیزیکی طرح توسعه این بیمارستان و زمان بهره‌برداری از ساختمان‌هایی که قرار است به این مجموعه اضافه شود، با «یحیی دامن‌خوش» مدیر منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد؛ گفت‌وگویی انجام داده است.
  • نحوه پیشرفت فیزیکی طرح توسعه بیمارستان چگونه است؟
فاز اول طرح توسعه این بیمارستان از سال ۸۸ آغاز و اسکلت بتونی بیمارستان اجرا شد. از سال ۹۰ نیز طرح توسعه بیمارستان وارد فاز دوم و اسکلت کلینیک ویژه و بخش اداری اجرا شد. اکنون ساختمان مرکزی این بیمارستان با توجه به روند مطلوب مراحل ساخت، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها محوطه‌سازی بیمارستان باقی مانده که تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
  • اعتبار تخصیص یافته به بیمارستان چقدر است.
تاکنون ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و توسعه بیمارستان هزینه شده است که نیمی آن از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان و نیمی دیگر از اعتبارات ملی اختصاص یافته است.
  • ظرفیت این بیمارستان چند تخت بیمارستانی است و آیا روند ساخت آن با استانداردهای وزارت بهداشت مطابقت دارد؟
قبل از توسعه بیمارستان ظرفیت آن ۲۸۰ تخت بوده و برای آن ۳۱۶ تخت برنامه‌ریزی شده است یعنی ۱۳۶ تخت به تخت‌های این بیمارستان اضافه خواهد شد. به طور متوسط روزانه ۲۶۰ نفر برای بهره برداری و تکمیل بیمارستان مشغول به کار هستند. پیمانکار با نظارت واحد منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در حال فعالیت است. بیمارستان طبق نقشه تیپ وزارت بهداشت در حال ساخت است و قطعا با استانداردهای وزارت بهداشت نیز مطابقت دارد.
  • اهمیت بیمارستان شهید رهنمون در سیستم درمانی استان چیست.
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر رهنمون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تروما، جراحی مغز و اعصاب و ارولوژی جنوب و جنوب شرق کشور با بهره‌گیری از نیروهای مجرب، متعهد، متخصص و با انگیزه و با  استفاده از تجهیزات پیشرفته برای ارائه خدمات با کیفیت و تعالی دانش پزشکی گام بر می‌دارد. طرح توسعه بیمارستان نیز به نحوی است که این مرکز درمانی در ۹ طبقه در همه بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی در حال ساخت است و قرار است با حمایت‌های دولت در سه ماه سوم سال آینده به بهره‌برداری برسد. این بیمارستان در حال حاضر یک بیمارستان دانشگاهی آموزشی است و با وجود پرسنل و پزشکانی توانمند و متخصص در حال خدمت‌رسانی به بیماران یزدی و سایر استان‌های همجوار است. همچنین این بیمارستان به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر، جایگاه ارزشمندی در پذیرش و رسیدگی به بیماران اورژانسی و به ویژه بیماران تصادفی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار