میدان مرکزی همدان مکانی امن برای توزیع ‌کنندگان مواد مخدر

چشم برهر گوشه از میدان امام که بیفکنی مشکلاتش نمایان‌تر می‌شود، از بی‌نظمی تاکسی‌های سواری گرفته تا تجاوز عابران پیاده به خیابان‌ها، وضعیت نامناسب سنگ فرش‌ها، متکدیان، دست ‌فروشان و حالا حضور معتادان و معامله‌کنندگان مواد مخدر نیز به آن اضافه ‌شده است.
کد خبر: ۱۸۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 20 February 2016

باوجوداینکه میدان امام شهر همدان نماد و یادگار پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌ زمین است و پیشینه صدساله دارد، اما این روزها از نا به سامانی‌های متعددی رنج می‌برد.

به گزارش تابناک همدان ؛ این روزها به ‌رغم همه وعده‌هایی که شورا، شهرداری و مسئولان مختلف همدان در رابطه مبارزه با فروشندگان مواد مخدرسر داده‌اند، اما نه تنها از تعداد فروشندگان مواد مخدر در کنار خیابان‌ها کاسته نشده بلکه روزبه‌روز بر تعداد آنها افزوده‌شده به‌طوری‌که در میدان اصلی شهر همدان به‌راحتی می‌توان خریدوفروش مواد مخدر را مشاهده کرد.

افرادی با حضور در کنار عابر بانک‌ها اقدام به فروش این مواد می‌کنند و روزانه بر طبل آوارگی آینده‌سازان کشور را می‌زنند.

این وضع به‌جایی رسیده است که حتی جوانان زیر ۱۸ سال نیز در این میدان اقدام به فروش کراک، شیشه، متادون و قرص‌های روان‌گردان می‌کنند.

یک شهروند همدانی در گفتگو با تابناک در خصوص حضور خریدوفروش کنندگان مواد مخدر در این خیابان گفت:وقتی برای گرفتن پول به عابر بانک ملی مراجعه می‌کنم افرادی را می‌بینم که به‌صورت علنی مواد مخدر معامله می‌کنند و کسی پیگیر آنها نمی‌شود.

وی افزود:اگر خریدوفروش مواد مخدر به این آسانی صورت پذیرد، ممکن است بسیاری از افراد به این کار روی‌آورند، این‌طور فاجعه‌ای برای شهر همدان رخ می‌دهد که جبران‌ناپذیر است.

این شهروند ادامه داد:افرادی نیز بانام تکدی گری اقدام به فروش می‌کنند و موجب آوارگی بسیاری از خانواده‌ها می‌شوند.

وی باحالت ناامیدانه گفت:کاش سیستم شهری برای ساماندهی میدان امام بیشتر تلاش می‌کرد، زیرا هر همدانی روزانه و حداقل دوباره برای فعالیت‌های شغلی تحصیلی و خرید به این مکان مراجعه می‌کند و ممکن است خطرات ناگواری برایش رخ دهد.

این شهروند تصریح کرد:اعتیاد تنها یک مشکل نیست، بلکه زادگاه معضلات و ناهنجاری‌های طلاق و فحشاء، کودکان بی‌سرپرست، بیماری‌هایی نظیر ایدز و هپاتیت، سرقت، ناامنی، قتل و تجاوز، آلودگی‌های بصری و صحنه‌های زشت در نقاط مختلف شهر، سست شدن پیوندهای خانوادگی و ده‌ها و صدها گونه از مشکلات و ناملایمات اجتماعی و خانوادگی، زائیده اعتیاد است.

مشکلات این خیابان به همین‌جا ختم نمی‌شود، علاوه بر این در حدفاصل خیابان‌های اطراف میدان امام بسیاری از افراد ساکن هستند و مشکلاتی را برای عابران ایجاد می‌کنند، به‌طوری‌که اگر یک خانم قصد عبور از پیاده‌رو را داشته باشد، به دلیل حجم گسترده افراد نتواند از مسیر اصلی به راه خود ادامه دهد، و به‌اجبار به سمت خیابان که محل عبور خودروها هستند مراجعه کند، این کار علاوه بر خطرات تصادف موجب ترافیک گسترده نیز شده است.

حال این سؤال در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود که چرا شورای شهر و شهرداری به وضع ناامیدکننده این میدان که روزانه محل عبور صدها هزار نفر است رسیدگی نمی‌کند؟

مشکل کمبود اعتبار است یا نبود سیستم مدیریتی؟

در هر حال مشکلات باعث شده است تا چهره زیبای شهر همدان و میدان اصلی این شهر جاذبه‌ی خود را از دست دهد و در میان زردی تاکسی‌هایی که رنگ کسالت هستند، بیمار شود.

اینها تنها یک گوشه از مشکلات این میدان است، حجم بالای ترافیک، بساط دست‌فروشی، فروش قرص‌های غیرمجاز، پخش و توزیع موسیقی‌های غیرمجاز تنها و تنها گوشه‌ای از وضعیت نامناسب میدان امام خمینی در کلان‌شهر همدان است.

این نا به سامانی‌ها در حالی است که همدان به‌عنوان یکی از مناطق گردشگر پذیر، مقصد یا محل عبور بسیاری از مسافرین است اما به‌واقع، وضعیت فعلی این میدان چه آینده‌ای را برای بازگشت دوباره گردشگران به این شهر رقم می‌زند؟

امیدواریم مسئولین این امر برای ساماندهی میدان اصلی شهر کاری کنند، یا سیستم عبور و مرور شهری را نظم دهند و تاکسی‌ها را به‌طور عادلانه در نقاط شهری تقسیم کنند و یا امکانات لازم را برای عابران پیاده و سواره در نظرگیرند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
این مدیرانی که من میبینم توی همدان ایشالا... سال 1450 یه دستی به میدان امام میکشن الان فقط جنب و جوش انتخابات هستن که یه جوری خودشون رو بکشن بالا
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار