کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس مطرح کرد:

باید از پتانسیل مراجع تقلید در قم استفاده کنیم

یکی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از پتانسیل مراجع تقلید در قم استفاده کنیم گفت:حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور در گرو تلاش جهادی و شبانه روزی است.
کد خبر: ۱۸۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۲ 22 February 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، با حضور در مسجد حضرت فاطمه معصومه (س)قم، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)ْ اظهار کرد: بنده از شهرها و استان های دیگر برای کاندید انتخاباتی شدن دعوت داشتم، ولی شخصا و تعمدا روی قم تاکید داشتم، چرا که به اعتقاد من، پتانسیلی به اسم مرجعیت در قم وجود دارد که تا به امروز از آن به درستی استفاده نشده است.

وی افزود: گاهی اوقات ما مرجعیت را هزینه می کنیم که رای بیاریم، بنده نه تنها این را قبول ندارم بلکه معتقدم که نماینده قم باید با حضور در محضر مراجع و اطلاع از دغدغه های آن عزیزان که همان دغدغه های دینی و دغدغه های مقام معظم رهبری است، جامه قانونی به آن ها بپوشاند.

مشاوره نماینده ولی‌فقیه در سپاه، ادامه داد: چرا نباید برای جلوگیری از فساد در جامعه، امضای مراجع را پای طرح امر به معروف که در مجلس عنوان می گردد، نداشته باشیم؟ لذا باید از این پتانسیل به خوبی استفاده کنیم، البته نماینده شهرهای دیگر نمی توانند به راحتی از این پتانسیل استفاده کنند، اما نماینده قم که ارتباط دوسویه با مراجع دارد، وظیفه ی خطیری در این خصوص دارد.

وی عنوان کرد: وقتی بعد از چند سال طرح امر به معروف به تصویب رسید و زمانی که برای ابلاغ به محضر رهبری برده شد، آقای رئیس جمهور طی نامه ای خواستار توقف این طرح می شود! که اگر امضا و تایید مراجع پای این طرح می بود، هرگز یک چنین اتفاقی نمی افتاد.

ذوالنور ادامه داد: چرا که به اعتقاد آقای رئیس جمهور، ما حق نداریم مردم را به زور به بهشت ببریم، حق نداریم به زور جلوی گناه را بگیریم، حق نداریم به زور جلوی فساد و حرام را بگیریم، بلکه باید بگذاریم مردم به حال خودشان باشند که این حرف مخالف صریح دین و قرآن کریم است.

وی بیان کرد: به همین رسانه ها و دستگاه های درون نظان نگاه کنید، وقتی مجری صداوسیما، بزک کرده مقابل دوربین حاضر می شود و یا وقتی در فیلم سینمایی بازیگر بد، گدا و فاسد چادری و بازیگر خوب و قهرمان فیلم بزک کرده است، خود به خود داریم با فساد کنار می آییم.

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به یکی دیگر از مصادیق فساد در جامعه، بیان کرد: 2 هفته پیش مشاور وزیر دادگستری اعلام کرد 38 درصد ازدواج ها در تهران به طلاق منتهی می گردد، همچنین در یک سال گذشته 10 درصد رشد طلاق داشتیم که این خود موجب افزایش فساد در جامعه می گردد که به اعتقاد بنده ریشه طلاق در جامعه به مشکلات فرهنگی و اقتصادی برمی گردد.

وی تصریح کرد: بنابراین امروز کشور نه تنها با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، بلکه از لحاظ فرهنگی نیز در شرایط خوبی قرار ندارد، لذا حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور در گرو تلاش جهادی و شبانه روزی است.

ذوالنور در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین نمایندگان مجلس با ارائه طرح های کارشناسی شده، تعیین وظایف برای دستگاه های دیگر، استفاده از بعد نظارتی و تریبون مجلسی که مصونیت دارد و با مطالبه گری از دستگاه های مربوطه می توانند در اصلاح وضع موجود موثر باشند.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار