یزد مستعدترین شهر برای نصب تاسیسات انرژی خورشیدی

مدیرکل دفتر بهبود بهره وری و اقتصاد برق و انرژی وزارت نیرو استان یزد را مستعد ترین شهر برای نصب تاسیسات خورشیدی خواند و گفت: هم اکنون 4.7 گیگاوات انرژی در سطح جهان از انرژی خورشیدی متمرکز کننده(CSP) تامین می شود.
کد خبر: ۱۸۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 23 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی شفیع زاده در جمع مدیران و کارشناسان دفاتر مدیریت مصرف برق استان یزد ، انرژی های تجدیدپذیر و ذخیره سازی انرژی را از مهمترین موضوعات مطالعاتی کشورهای اروپایی خواند و افزود: اتحادیه اروپا با هدف گذاری کوتاه مدت برای تامین 20درصد مصرف انرژی نهایی ناخالص تا سال 2020 ؛ توسعه انرژی های تجدیدپذیر و کاهش چشم گیر مصرف سوختهای فسیلی را در برنامه قرار داده است.

وی هدف بلندمدت اروپا را تامین 27درصد انرژی از منابع تجدید پذیر تا سال 2030 عنوان و ادعا: کاهش 40 درصد انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به 15 سال از اهداف کلیدی اتحادیه اروپا به شمار می رود.
مدیرکل دفتر بهبود بهره وری و اقتصاد برق و انرژی وزارت نیرو یادآور شد : احیای جنگل و افزایش به کارگیری و پیاده سازی تکنولوژی های ذخیره و جداسازی کربن ، از اقداماتی است که به منظور کاهش گازهای گلخانه ای انجام می شود.
شفیع زاده استان یزد را مستعد ترین شهر برای نصب تاسیسات خورشیدی خواند و یادآور شد : هم اکنون 4.7 گیگاوات انرژی در سطح جهان از انرژی خورشیدی متمرکز کننده (CSP) تامین می شود.
وی ظرفیت انرژی خورشیدی فتوولتائیک نصب شده اروپا تا سال 2014 میلادی را افزون بر 88 گیگاوات اعلام کرد .
این مسئول با بیان اینکه ظرفیت مناسبی از انرژی های مختلف برای تولید برق در اختیار ماست اظهار کرد: در مقیاس جهانی 120 گیگاوات ظرفیت برای انرژی جزر و مد و 600 گیگاوات برای انرژی امواج وجود دارد.
در این نشست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و مدیر دفتر مدیریت مصرف این شرکت در خصوص عملکرد حوزه مدیریت مصرف در استان یزد مطالبی بیان کردند.
در مقوله انرژی خورشیدی اقدامات موثری در استان کویری یزد انجام شده به نحوی که تاکنون 10 موافقت نامه و مجوز ایجاد نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف استان با ظرفیت 590 مگاوات صادر شده است .
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار