آغاز نشاء برنج در شالیزارهای مازندران

کد خبر: ۱۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 05 April 2015
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از آغاز عملیات نشاء برنج در اراضی شالیزاری استان از 20 فروردین خبر داد.

دلاور حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه خزانه‌گیری برنج در شالیزارهای مازندران آغاز شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود نخستین نشاء برنج به صورت مکانیزه و سنتی در مازندران 20 تا 25 فروردین‌ ماه امسال انجام شود.

وی با بیان اینکه عملیات آب‌تخت در بیشتر اراضی شالیزاری مازندران انجام شده‌ است، افزود: عملیات خزانه‌گیری در شالیزارهای استان در حال انجام بوده و اراضی در حال آماده‌سازی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 210 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان به کشت برنج اختصاص یابد.

حیدرپور با تاکید بر ضرورت آماده‌سازی اراضی شالیزاری برای انجام عملیات نشاکاری، تصریح کرد: توصیه ما به شالیکاران این است که در اسرع وقت نسبت به آماده‌سازی شالیزارها اقدام کنند.

وی ادامه داد: توصیه‌های فنی کارشناسان جهادکشاورزی و آب‌ منطقه‌ای از سوی شالیکاران باید مورد توجه قرار گیرد و با رعایت دستورالعمل‌های فنی مصرف آب 25 تا 30 درصد قابل کاهش است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: امید است شالیکاران با رعایت توصیه‌های فنی با مشکل کمبود آب مواجه نشوند و بتوانیم سال زراعی خوبی را پشت سر بگذاریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار