فعالیت ادارات ثبت احوال استان یزد تا پایان زمان رای گیری

مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: تمام اداره های ثبت احوال استان امروز /جمعه/ در روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به منظور ارایه خدمات هویتی به مراجعان تا پایان زمان رای گیری دایر هستند و خدمات ارایه می کنند.
کد خبر: ۱۸۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 26 February 2016
به گزارش تابناک یزد، سید محمد طباطبایی افزود: همچون دوره های گذشته و با برنامه ریزی های صورت گرفته از ساعت هفت و سی دقیقه امروز اداره های ثبت احوال در تمام شهرستانها فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان زمان رای گیری دایر هستند.

وی اضافه کرد: واجدین شرایط رای که به هر دلیلی با مشکل کد ملی مواجه هستند با مراجعه با به این ادارات در کمتر ین زمان ممکن شماره 10 رقمی کدملی خود را دریافت خواهند کرد.


طباطبایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: رفع مشکلات شناسنامه ای، صدور شناسنامه المثنی و تحویل کارت ملی هوشمند از جمله خدمات ثبت احوال به شهروندان تا پایان آخرین ساعت انتخابات هفتم اسفندماه است.


وی تصریح کرد: آندسته از مراجعانی که تا اول اسفند ماه برای صدور شناسنامه المثنی اقدام کرده بودند می توانند با مراجعه به اداره ثبت احوال نسبت به دریافت شناسنامه اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد اضافه کرد: براساس قانون متولدین هفتم اسفندماه سال 1376 و روزها و ماههای قبل از آن واجد شرایط رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری هستند.

تعداد واجدان شرایط رای در این استان 665 هزار و 504 نفر است که از این تعداد 52 هزار و 115 نفر مربوط به حوزه اردکان ، 86 هزار و 417 نفر مربوط به حوزه تفت و میبد ، 121 هزار و 293 نفر مربوط به حوزه های مهریز، ابرکوه ، بافق ، بهاباد و خاتم و 405 هزار و 679 نفر هم مربوط به حوزه یزد و اشکذر است.


برای برگزاری این دوره از انتخابات 719 شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که 161 شعبه سیار و هفت شعبه ویژه اقلیتهای مذهبی است.


استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.


55 نامزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو نامزد در انتخابات خبرگان رهبری در این استان با هم رقابت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار