از کاهش 10 درصدی مخاطرات اجتماعی تا چهار‎راه‎هایی که قرق گدایان می‎شوند!

تکدی‎گری یکی از اعمال مخل امنیت فرهنگی و اقتصادی جامعه است که طی آنان افرادی با سوء استفاده از حس ترحم شهروندان اقدام به کسب درآمدهای میلیونی و ترویج فرهنگ تن پروری، مفت‏‎خوری و فریب همشهریان می‎کنند، حال باید دید این جلسات آیا می‎تواند منجر به درمان ریشه‎ای درد متکدیان شود یا نه!
کد خبر: ۱۹۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 02 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، یکی از معضلاتی که در استان مازندران به عنوان مقصد نخست گردشگران نوروزی و تابستانی کشور همواره چهره‎ای نازیبا از این استان و مردم فرهیخته آن به نمایش گذاشته است، تصویر متکدیان و معتادانی است که در گوشه و کنار چهار‎راه‎ها و میادین اصلی و فرعی شهرها به تکدی‎گری می‎پردازند.
بر اساس قوانین نانوشته هرچهارراه در قرق یک یا چند متکدی در ساعات مختلف روز و شب است و برخی اوقات با دستگیری یک فرد دیگرانی بودند که با کمال میل جای وی را پر کنند.
اگرچه این مشکل در همه دولت‎ها و دوران‎های سیاسی اقتصادی مازندران به تبعیت از کل کشور وجود داشته است اما در شرایط فعلی به دلیل مشکلات اقتصادی 4سال اخیر و کاهش اساسی قدرت خرید مردم بیش از هر زمان دیگری قابل لمس اما تعداد فعالان این عرصه با یک موج سینوسی دارای افول و اوج است.
در گذشته یکی از جلسات مکرر مسئولان اجرایی و سیاسی مازندران شرکت در جلسات مبارزه با تکدی‎گری بود که بر اساس تصمیمات این جلسات، روزی اقدام به دستگیری و جمع کردن متکدیان از معابر و روز دیگر شاهد آزاد شدن آنان به دلیل کمبود مکان برای نگهداری بودیم.
معضل مهم پس از دستگیری این افراد خانواده‎های تحت تکفل و اعتیاد بسیاری از این افراد بود که راه‎ها و مراحل حل ماجرار را قدری سخت کرده بود.
علیرضا یونسی معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار مازندران در این مورد معتقد است: باید به‌دنبال حل مشکلات کسانی باشیم که نیازمند کمک هستند و مسئولیت آن بر عهده آحاد جامعه است،باید به حل مشکلات نیازمندان بشتابیم و در جهت کاهش دردهای دردمندان تلاش کنیم.مسئولان نظام موظف به گره‌گشایی از مشکلات مردم هستند و باید تلاش کنیم مشکلات مردم و جامعه کاهش یابد. ساماندهی محلات آلوده با تلاش تمامی دستگاه‌های ذیربط انجام شد و اکنون مخاطرات اجتماعی محلات آلوده در مازندران به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است. در حال حاضر محلات آسیب‌پذیر استان بدون متکدی است و مازندران جلوه ظاهری تکدی‌گری ندارد و به محض شناسایی، این افراد دستگیری و ساماندهی می‌شوند. مازندران استانی بدون تکدی‌گری است که باید این امر استمرار داشته باشد. بانک اطلاعاتی جامعی باید در استان وجود داشته باشد تا افراد در سطح استان شناسایی شود و اطلاعات هر شهرستان در بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد. و یکی از راه‎های مهم در این مورد برپایی منظم مانور جمع‌آوری متکدیان به صورت فصلی است.
به گزارش تابناک مازندران، تکدی‎گری یکی از راه‎های مخل امنیت فرهنگی و حتی اقتصادی جامعه است که طی آنان افرادی با سوء استفاده از حس ترحم افراد و شهروندان اقدام به کسب درآمدهای میلیونی در هفته و ترویج فرهنگ تن پروری، مفت خوری و فریب همشهریان می‎کنند، حال باید دید این جلسات آیا می‎تواند منجر به درمان ریشه‎ای درد متکدیان شود یا نه!
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار