ورزش اصفهان از دید 90 تابناک؛

از ناکامی فوتبالی ها تا ملی پوش شدن تکواندوکاران

تابناک: با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.
کد خبر: ۱۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 06 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.

در هفته ای که گذشته شاید مهم ترین اتفاقات عرصه ورزش کشور مشکلات و وضعیت سرمربی پرتغالی تیم ملی بود که از سمت خود استعفا داده است. در اصفهان شاید عدم نتیجه گیری تیم های فوتبال اصفهانی در لیگ برتر آن هم در هفته نخست سال 94 مهم ترین اتفاق ورزشی این استان بود.

جدال برابر تراکتور التیماتوم به فرکی است؟

سپاهان اصفهان در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور در یکی از حساس ترین بازی های هفته در حالی برابر صبای قم صف آرایی می کرد که حتی یک تساوی سبب می شد که طلایی پوشان در جایگاه سوم بمانند و در هفته های آینده شرایط بهتری برای قهرمانی یا کسب سهمیه داشته باشند اما در بازی عجیب سپاهان بازی را با نتیجه 2 بر صفر به حریف خود واگذار کرد و این مسئله سبب شد از دیگر رقبا عقب بماند.

حسین فرکی، سرمربی تیم فولاد مبارکه سپاهان که معتقد بود دچار اتفاقات غیر منتظره شده است در کنفرانس خبری بعد از این دیدار گفت: این بازی به نفع صبا تمام شد . از وقتی مسوولیت سپاهان را برعهده گرفتم تمام اتفاقات به ضرر ما بوده. کاملا برای برد آماده بودیم اما تعویض عقیلی معادلات ما را بهم زد.

ما بازی را در اختیار داشتیم و به غیر از ۵، ۶ دقیقه بهتر از حریف کار کردیم و حریف هم در زمین خودش به دنبال ضدحملات بود. موقعیتی که ما در دقیقه ۴۶ از دست دادیم می توانستی به نفع ما باشد. متاسفانه اتفاق بد دوم برای ما افتاد. در کل پیش بینی ما درست از آب در نیامد و اتفاقات غیرقابل پیش بینی باعث شد ما نبریم و در نیمه دوم کار برای ما سخت شد و تغییر سیستم دادیم تا گل خورده را جبران کنیم و با دو مهاجم کار کردیم و دنبال جبران بودیم اما گل خوردیم.

با این نتیجه حالا همه چشم ها به دیدار بعدی سپاهان در برابر تراکتورسازی است که این روزها بازی های خوبی از خود به نمایش می گذارد و شرایط و خوبی هم دارد. فرکی برای بقا در اصفهان باید تنها به دنبال کسب پیروزی در این مسابقه باشد و در غیر این صورت باید خود را آماده شعارهای مخالف هواداران سپاهان باشد که شاید در نیم فصل اول سبب آمدن وی به اصفهان بود.

یحیی هم نتوانست طلسم پیروزی برابر گسترش را بشکند

دیگر تیم اصفهانی مسابقات هم که با پیروزی در مصافی که پیشرو داشت می توانست به جایگاه سوم یا چهارم برسد، کاری از پیش نبرد و در ابتدای سال 94 به گفته عده ای دچار مشکلات فاصله بین مسابقات شد و از همین رو نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند.

شاگردان یحیی گل محمدی در تیم ذوب آهن در فولادشهر میزبان شاگردان فرازکمالوند بودند که نهایت نتواستند برابر این تیم تبریزی به پیروزی برسند و این دیدار با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

یحیی گل‌محمدی پس از بازی مقابل گسترش فولاد اظهار داشت: برای گرفتن سه امتیاز تلاش کردیم و موقعیت‌های گل خوبی هم داشتیم. گسترش ۱۰ نفره دفاع کرد و موقعیت و فضای زیادی به ما نمی‌داد. آنها برای گرفتن یک امتیاز آمده بودند و به هدف‌شان رسیدند.

وی درباره عملکرد بازیکنان در این بازی گفت: من از بازیکنان ناراحت نیستم. آنها تمام تلاششان را کردند ولی ۲ امتیاز حساس را از دست دادیم و در مجموع بازی خوبی بود از ناحیه تیم ما با اینکه لایه لایه دفاع می‌کردند بازهم موقعیت خوب داشتیم.

دعوت نصر آزادانی به تیم ملی

در این هفته سایت فدراسیون تکواندو با انتشار خبری نام علیرضا نصرآزادانی به عنوان نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی مردان برای شرکت در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان اعلام کرد.

این رقابت‌ها که مهم‌ترین رویداد پیش روی ملی‌پوشان کشورمان است، دارای گرید ۱۲ است و به نفر اول ۱۲۰ امتیاز، نفر دوم ۷۲ امتیاز و نفرات سوم ۴۳.۲۰ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق خواهد گرفت.

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان (G۱۲)، از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۴ در ۸ وزن، به میزبانی "چلیابینسک" روسیه برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار