مشاهده هوبره در زیستگاههای استان قم

رییس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قم گفت: چندین قطعه هوبره که از پرندگان در معرض انقراض است، پس از سالها در یکی از زیستگاههای استان مشاهده شد.
کد خبر: ۱۹۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 07 March 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا عابدی با اعلام این خبر اظهارکرد: خوشبختانه پس از سالها چندین قطعه هوبره که از پرندگان در معرض انقراض است، در یکی از زیستگاههای استان مشاهده شد.

وی خاطرنشان کرد: این پرنده در سالهای گذشته به وفور در چند منطقه در استان حضور داشته است، اما متاسفانه بر اثر طمع شکارچیان و سودجویان و البته تخریب زیستگاههای طبیعی استان بر اثر عوامل گوناگون، تعداد جمعیت این پرنده به شدت کاهش یافته است.

رییس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در حال حاضر هوبره در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت قرار گرفته است، گفت: ماموران اجرایی و محیط بانان این اداره کل، مناطق طبیعی و زیستگاههای مهم استان را کاملا تحت نظر داشته و با هرگونه تخلف بر اساس ضوابط قانونی به شدت برخورد می کنند.

هوبره از پرندگان مهاجر و بسیار زیبا و باشکوه کویری است که درعرض های جغرافيایی متوسط تا پايين و در نواحی مديترانه ای، استپی و مناطق نيمه‌ بيابانی و به صورت پراكنده زندگی می کند. طول بدن این پرنده از نوک منقار تا انتهای دم حداکثر به 65 سانتیمتر می رسد و جنس نر و ماده شبیه هم هستند، ولی نرها حدود 10 درصد از ماده ها بزرگتر می باشند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار