داروی سحرآمیز داعشی ها

کد خبر: ۱۹۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸ 11 March 2016
به گزارش تابناک یزد، روز 18 اسفندماه بود که یکی از مراکز بهداری داعش در خیابان وطبان در غرب سامرا توسط نیروهای مقاومت کشف گردید.

مسئله‌ای که حائز اهمیت است وجود و کشف مقدار زیادی قرص‌های روان‌گردان در این مرکز است که نشان می‌دهد این گروه تروریستی چگونه مزدوران خود را برای عملیات های انتحاری آماده و اعزام می‌کند.
این برای چندمین بار است که در کشف یک مرکز و مقر تروریست‌ها این گونه مواد و قرص ها را مشاهده می‌شود و شاید بتوان گفت مشاهده این گونه کشفیات جواب سوال اذهان عمومی در خصوص چگونگی انجام و رضایت تروریست‌ها در عملیات‌های انتحاری است.

چندی پیش یوری فدوتوف مدیر اجرایی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم در سازمان ملل متحد اعلام کرد: داعش امکان تولید ماده روانگردان کپتاگون را به دست آورده و برای مصرف نیروهای خود و فروش آن در خارج مناطق تحت تصرفش اقدام به تولید آن کرده است. ماده مخدر کاپتاگون، قرص بسیار قوی آمفتامین برپایۀ محرک مصنوعی فنتالین است که به سرعت در مصرف‌کنندگان حالت سرخوشی شدید به وجود می‌آورد و به این ترتیب به شبه‌نظامیان تکفیری کمک می‌کند تا چند روز بیدار بمانند و با احساس بی‌خیالی و بی‌پروایی به کشتار ادامه دهند.

ماده روانگردان کیتاگون که توسط گروهک تروریستی داعش تولید می شود ماده ای خطرناک و اعتیاد آور است که با مصرف آن حس خشونت و وحشی‌گری در فرد به وجود می‌آید. این قرص‌ها موجب از بین رفتن عصب مرکزی سروتونین (انتقال‌دهنده‌های عصبی) در مغز می‌شود و دارای عوارضی چون عقب‌افتادگی ذهنی دائمی است.

کپتاگون به عنوان یک محرک، خواص ویژه‌ای دارد و نوعی احساس سرخوشی در مصرف کننده ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که فرد احساس کند که انرژی زیادی دارد. این تاثیرات باعث می‌شود که این قرص‌ها از محبوبیت زیادی در بین پیکارجویان برخوردار باشد.این خبر در تسنیم منتشر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار