وقتی سایه اجبار بر سر مردم باشد؛

افزایش قیمت آری افزایش کیفیت خیر!

البته در این میان مسئولین نیز با مصاحبه هایی که بیشتر به شعار شبیه بوده قول افزایش کیفیت در کنار افزایش قیمت را به مصرف کنندگان داده بودند اما عملا در کیفیت نان های عرضه شده از سوی آزادپزی ها تغییری مشاهده نمی شود.این در حالیست که...
کد خبر: ۱۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 07 April 2015
در حالی نان در استان مازندران به بهانه آزادپزی افزایش قیمت یافت که عملا" تغییری در کیفیت آن دیده نمی شود.
به گزارش تابناک بر اساس مصوبه هیئت وزیران در مورخه 25 بهمن 93 نانوایی‌داران آزادپز از شمول قیمت‌گذاری مستثنی شده و این افراد می‌توانند نان را با هر قیمتی که خودشان تعیین کنند، بفروشند.
البته در این میان مسئولین نیز با مصاحبه هایی که بیشتر به شعار شبیه بوده قول افزایش کیفیت در کنار افزایش قیمت را به مصرف کنندگان داده بودند اما عملا در کیفیت نان های عرضه شده از سوی آزادپزی ها تغییری مشاهده نمی شود.این در حالیست که مسئولین مردم را ترغیب به خرید نان از نانوایی های که دارای کیفیت بهتر هستند نیز می نمایند که در عمل نسخه ای غیر قابل عمل می باشد. چرا که مردم چگونه می توانند برای خرید یک نان مسافت هایی طولانی را طی کرده و به قول مسئولین از نانوایی هایی که دارای پخت خوب می باشند خرید نمایند؟
خبرنگار تابناک در استان در خصوص کیفیت نان با حضور در چند نانوایی در شهرستان های بابل،قائمشهر و ساری گزارش داد که بیشتر مصرف کنندگانی که با آنها طرف صحبت بوده از این افزایش قیمت ناراضی می باشند.
خانم حسینی در این خصوص به خبرنگار تابناک می گوید در محله ما همین یک نانوایی وجود دارد که نان بربری پخت می نماید که به بهانه 600 گرمی بودن 1000 تومان این نان را به فروش می رساند.اگر خدایی بخواهیم قضاوت کنیم کیفیت نان هیچ تغییری نکرده است ضمن اینکه وزن نان نیز به نظر کمتر می آید.
وی با بیان اینکه وقتی به این مساله اعتراض کردیم صاحب نانوایی به ما می گویید می خواهید  یا نمی خواهید همین نان را داریم.او با اعلام اینکه مجبوریم همین نان را بخریم چرا که در محله ما همین یک نانوایی دارد از مسئولین خواست نظارت خود را بیشتر از قبل کنند.
نجفی که کارمند بازنشسته یکی از ادارات هست به خبرنگار تابناک می گوید من، هم نان بربری 1000 تومانی خریدم هم نان بربری 800 تومانی. خدایی هیچ تفاوتی در قد و وزن این نان ها دیده نمی شود.
اکرمی نیز به خبرنگار تابناک گفته من تعجب می کنم که مسئولین ادعا می کنند از این نانوایی ها بازدید می شود اگر حرف آنها راست هست پس چرا هیچ برخوردی با آنها نمی شود و کسی جوابگوی اعتراض مردم نیست؟
یادآور می شود طبق نرخی که اعلام شده نان بربری 400 گرمی به قیمت 600 تومان، نان بربری 500 گرمی 800 تومان، نان بربری 600 گرمی هزار تومان به فروش می‌رسد.همچنین نان سنگک با وزن 450 گرم یک‌هزار تومان، لواش 140 گرمی نیز 250 تومان به فروش می‌رسد.

خاطر نشان می شود در مازندران بیش از 900 نانوایی آزادپز و نیز 4 هزار و 200 نانوایی دولتی مشغول فعالیت هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار