دستگیری تاجر قلابی در شیراز

فردی که در شبکه های اجتماعی به عنوان مشاور تجارت و تاجر کلاهبرداری می کرد ، دستگیر شد.
کد خبر: ۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲ 31 January 2015
به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ،سرهنگ سید «موسی حسینی» رییس پلیس فتا استان فارس گفت: خانمی با مراجعه به مأموران این پلیس مدعی شد توسط یکی از دوستانم با گروه هایی در شبکه های اجتماعی وایبر و واتس آپ با عنوان تجارت عضو شده و با مدیر این گروه که خود را تاجری موفق و مشاور تجارت معرفی می کرد ، آشنا شدم .

وی افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود اعلام کرد که با وعده های اغواء کننده این فرد مبنی بر مشارکت در واردات و صادرات مقرر شد مبلغ 90 میلیون ریال به حساب وی واریز کنم و پس از واریز کردن 20میلیون ریال ، از طریق تعدادی از اعضای گروه تجارت متوجه شدم او کلاهبردار است و به همین طریق تعدادی از اعضای گروه را فریب داده است.

حسینی با بیان اینکه بعد از واریز مبلغ به حساب متهم او دیگر به شماره تماس های شاکی پاسخ نداده است، افزود: مأموران و کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی ، موفق به شناسایی متهم شدند .

این مقام انتظامی افزود: متهم با ساختن گروه هایی در نرم افزار های 'واتس آپ' و 'وایبر' با عنوان تجارت خود را تاجری موفق در امر واردات و صادرات معرفی و با ارائه مشاوره های علمی ، تخصصی و در اختیار گذاشتن اطلاعات علم روز تجارت ، اعضای گروه را رهبری می کرد.

حسینی گفت: متهم بعد از اثر گزاری بر اعضای گروه و پیدا کردن قربانی خود پیشنهاد همکاری را به او داده و با صحبت های جذاب و وعده های اغواکننده در مورد تجارت و سوددهی ، وی را ترغیب به همکاری کرده و درخواست واریز مبلغ مورد نظر یا تحویل گرفتن جنس خواسته شده را می کرد که در همین بین تعداد زیادی از اعضای این گرو ه ها با ترفندهای مختلف فریب خورده و متضرر شده بودند.

رییس پلیس فتا استان فارس به شهروندان هشدار داد : ارائه اطلاعات تخصصی و کامل از جانب برخی اشخاص و گروه ها در شبکه های اجتماعی یا سایت های اینترتی دلیل بر اعتبار آنها نیست و در برقراری ارتباط با افراد ناشناس و غریبه ها در فضای مجازی باید مواظب بود تا از این جانب آسیبی آنها را تهدید نکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار