امام جمعه آمل

رویکرد اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به نفت را به همراه دارد

امام جمعه آمل با گرامیدشت روز ملی شدن صنعت نفت در کشور، گفت: محقق شدن اقتصاد مقاومتی که از دغدغه‌های رهبر انقلاب است می‌تواند زمینه‌ساز کاهش وابستگی به نفت شود.
کد خبر: ۱۹۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 18 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی‎‌‎آملی در آخرین خطبه نماز جمعه سال 94 در جمع نمازگزاران مصلای بزرگ قدس ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا لباس بسیار ارزشمندی است که بهتر از آن وجود ندارد.

وی افزود: انسان با تقوا و پرهیزکار در دنیا و آخرت سعادتمند بوده و آبرو و عزت دارد.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه انسان‌ها می‌توانند با تقوای الهی و درستکاری محور زندگی خود را به سوی سعادت و پیشرفت دنیوی و اخروی متحول کنند، تصریح کرد: هم‌اکنون زمان تحول در طبیعت است و باید از طبیعت نو و متحول اطراف‌مان درست بگیریم.

این مسئول با اشاره به اینکه آغاز فصل بهار تحول و دگرگونی را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: اگر فرد مومن در زندگی با تحول طبیعت هماهنگ باشد زمینه برای تحول وجود و نفس فراهم می‌شود.

رحمانی‌آملی با اعلام اینکه تحول پیشرفت درونی بسیار ارزشمند و ماندگار است، گفت: تغییر در درون باید خواسته انسان بوده و با تلاش خودش آغاز شود.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه نوروز با تغییر درونی و خودسازی ماندگار و ارزشمند است، بیان کرد: در روایات و احادیث آمده است که اگر دو روز انسان مومن و متدین همانند یکدیگر باشد آن روز را به خسران گذرانده است.

این مسئول با اشاره به اینکه انسان با تقوا می‌تواند بیشترین تغییر و تحول را در خود ایجاد کرد، اظهار کرد: اگر انسان وجود خود را با کارهای حسنه پرورش دهد رستگار می‌شد ولی اگر وجود با رذایل اخلاقی و گناه تاریک شود رو به سقوط می‌رود.

رحمانی‌آملی با اعلام اینکه در کشورمان نعمت زیادی وجود دارد که نباید مقابل آنها دست به کفران بزنیم، یادآور شد: بین اقوام و ملل مختلف رسم و آداب زیادی وجود دارد که در کشورمان بسیاری از رسم و رسوم با اسلام ناب محمدی منافاتی ندارد.

وی، نوروز را شامل روزهای نو دانست که قبل از اسلام آیین آن وجود داشته است، گفت: اگر در نوروز دست به گناه و معصیت زده نشود پسندیده است.

امام جمعه آمل صله‌رحم، بازدید از اقوام، به دیدن بزرگان رفتن و احترام به هم از ویژگی‌های بارز نوروز است که باید بیشتر از گذشته تبلیغ و ترویج شود.

این مسئول با اشاره به گرامیداشت سالروز آغاز عملیات فتح‌المبین در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: این عملیات از بزرگ‌های زرین انقلاب اسلامی و دفاع هشت‌ساله مقدس بوده که در آن شهیدان زیادی تقدیم شدند.

رحمانی‌آملی ادامه داد: در این عملیات شهدا و ایثارگران تلاش زیادی داشتند و باید این اقدامات سازنده هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شوند.

وی در پایان با بیان نقش روز ملی شدن صنعت نفت در کشور، به غارت‌گری بی‌شمار در صنعت نفت کشور با تلاش اجانب استکباری و انگلیسی‌ها اشاره کرد و گفت: با بیانات رهبر انقلاب می‌توان میزان وابستگی به نفت را کاهش داد و با تحقق اقتصاد مقاومتی زمینه برای کاهش اتکای بودجه کشور به نفت مهیا می‌شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار