فرماندار صومعه سرا خبر داد :

کاهش هزینه تولید از طریق کشت میکانیزه برنج

حسین اسماعیل پور با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند نقش موثری برای نشان دادن این ظرفیت کشاورزی داشته باشند اظهار داشت : در بانک های نشاء خزانه های برنج شالیکاران با کنترل و اطمینان بیشتر و با هزینه و زمان کمتری انجام می شود
کد خبر: ۲۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 08 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، وی روز چهارشنبه در جریان بازدید از بانک های نشاء در شهرستان صومعه سرا خواستار معرفی بیشتر این شیوه کشت میکانیزه به کشاورزان شد و اظهار داشت : استفاده از بانک های نشاء در شهرستان صومعه سرا باید به عنوان یکی از الگوهای کاهش هزینه های تولید به کشاورزان معرفی شود . 

حسین اسماعیل پور با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند نقش موثری برای نشان دادن این ظرفیت کشاورزی داشته باشند اظهار داشت : در بانک های نشاء خزانه های برنج شالیکاران با کنترل و اطمینان بیشتر و با هزینه و زمان کمتری انجام می شود .

وی افزود : بانک های نشاء در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاوم بوده و در کاهش خسارت به خزانه ها تاثیرگذار هستند .

رئیس جهادکشاورزی صومعه سرا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 65 درصد خزانه گیری ها در این شهرستان انجام شده و اولین نشاء هفته آینده انجام می گیرد، افزود : امسال کشاورزان صومعه سرا 10 روز جلوتر از سال گذشته اقدام به خزانه گیری نموده که اقدامی موثر در مدیریت آب محسوب می شود . 

احمد پادیاب از فعال بودن شش بانک نشاء در این شهرستان خبر داد و افزود : این بانک های نشاء بیش از دو هزار هکتار از مزارع برنج را تحت پوشش قرار می دهند . 

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی ، توسعه بانک های نشاء در صومعه سرا است اظهار داشت : تاکنون 600میلیون تومان تسهیلات بانکی به فعالان بانک نشاء پرداخت شده و 10 مورد دیگر از جوانان متقاضی دریافت تسهیلات بانکی برای احداث بانک نشاء هستند . 

پادیاب افزود : بانک نشاء نقش موثری در توسعه کشت مکانیزه و همچنین داشت و برداشت مکانیزه دارد .

وی مدیریت مزرعه توسط کشاورز ، کاهش هزینه و جلوگیری از تغییر کاربری را از دیگر مزایای بانک های نشاء دانست و افزود : برای اولین بار در سال گذشته بیش از 10 هزار جعبه تولیدی بانک نشاء در شهرستان صومعه سرا به استان های دیگر ارسال شده است . 

وی افزود : استفاده از بانک نشاء باعث کاهش هزینه های تولید و افزایش تولید در واحد سطح و کاهش سختی کار در بخش زراعت برنج می شود. 

وی افزود : بیش از 13 هزار هکتار از مزارع شهرستان صومعه سرا معادل 45 درصد تسطیح اراضی شده است. 

وی گفت : برای سال زراعی جدید بیش از 60 تن بذر پر محصول از نوع خزر و بیش از سه هزار 200 تن کود شیمیایی در بین کشاورزان توزیع شده است . 

شهرستان صومعه سرا با 28 هزار هکتار شالیزار و 35 هزار بهره بردار هرساله 135 هزارتن شلتوک تولیدی دارد که از آن 75 هزار تن برنج سفید به دست می آید .

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار