افرادی که در تعطیلات نوروزی اضافه‌وزن پیدا کرده‌اند، بخوانند

یک کارشناس تغذیه گفت: رعایت رژیم غذایی در کنار تحرک کافی می‌تواند وزن متناسبی را برای افراد به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۲۰۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 02 April 2016
یک کارشناس تغذیه گفت: رعایت رژیم غذایی در کنار تحرک کافی می‌تواند وزن متناسبی را برای افراد به همراه داشته باشد.

فرزاد بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه مصرف مواد پرکالری و استراحت در تعطیلات نوروزی اضافه وزن  وچاقی را در تعدادی زیادی از افراد در پی داشته است، گفت: اضافه وزن و چاقی در افرادی که مستعد چاقی هستند، بیشتر دیده می‌شود.

بابایی با باین اینکه اضافه وزن و چاقی در مدت کوتاه 10 تا 15 روز رخ نمی‌دهد، گفت: تنها افرادی که زمینه چاقی و اضافه وزن را دارند ممکن است در مدت کوتاهی با اضافه وزن و چاقی مواجه شوند.

 این کارشناس تغذیه فعالیت‌های فیزیکی مثل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را در کاهش وزن موثر دانست و به افراد توصیه کرد:حتما چهار تا پنج مرتبه در هفته و هر بار به میزان 30 دقیقه فعالیت هوازی داشته باشند.

بابایی در ادامه با بیان اینکه اضافه وزن و چاقی افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌هایی نظیر کبد چرب، فشارخون و... می‌کند، گفت: رعایت رژِیم غذایی به معنای اعتدال در خوردن در کنار تحرک و فعالیت بدنی مناسب می‌تواند وزن متناسبی را برای افراد به همراه داشته باشد.

وی منظور از اعتدال در خوردن را استفاده متعادل از هر شش گروه از مواد غذایی دانست و گفت: بهتر است برنامه غذایی افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند زیر نظر کارشناسان و متخصصان تغذیه باشد.

بابایی سپس به ارائه یک فرمول برای تعیین وضعیت بدن از نظر اضافه وزن و چاقی پرداخت و گفت: شاخص توده بدنی از تقسیم وزن بر حسب کیلوگرم به قد بر حسب متر به توان دو بدست می‌آید.

وی بهترین عدد برای شاخص توده بدنی را عدد 23 دانست و افزود: افرادی که شاخص توده بدنی آنها اعداد بین 19 تا 25 باشد، وزن نرمال دارند.

 بابایی افزود: افرادی که شاخص توده بدنی آنها اعداد 25 تا 29.5 باشد چاق درجه یک هستند و افرادی که این عدد برای آن‌ها بین 30 تا 34.5 باشد از چاقی درجه دو رنج می‌برند.

 به گفته بابایی افرادی که شاخص توده بدنی آنها 35 به بالا باشد از چاقی درجه سه رنج می‌برند که این نوع از چاقی می‌تواند مشکلات و بیماری‌هایی را برای افراد در پی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار