اعلام حمایت قاطع ترکیه از آذربایجان

به گزارش تابناک تبریز از yahoo news رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با اعلام حمایت رسمی خود از آذربایجان اظهار امیدواری کرد این منازعه به نفع جمهوری آذربایجان پایان پذیرد.
کد خبر: ۲۰۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 03 April 2016
به گزارش تابناک تبریز  از yahoo news رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با اعلام حمایت رسمی خود از آذربایجان اظهار امیدواری کرد این منازعه به نفع جمهوری آذربایجان پایان پذیرد.

او در حالیکه از گروه مینسک نیز انتقاد می نمود بیان داشت علت اینگونه ماجرا ها ، ضعف گروه مینسک است که به درستی نتواسنته است صلح را برقرار سازد.
در سوی دیگر منازعه، رییس جمهور ارمنستان از کشته شدن 18 نظامی ارمنی و نیز زخمی شدن 35 نفر از نظامیان کشور خود در درگیری های چند روز گذشته خبر داده است.

برخی منابع خبری گزارش می دهند که درگیری ها و متعاقب آن اسقاط هلیکوپتر نظامی آذربایجان توسط گروهی از جدایی طلبان قره باغ انجام پذیرفته است. وزیر دفاع آذربایجان نیز اعلام کرده است 12 نفر از نظامیان این کشور کشته شده اند . این درگیری در نوع خود بزرگترین منازعه نظامی از سال 1994 است که طی آن با پذیرش میانجی گری گروه مینسک (شامل آذربایجان – ارمنستان-فرانسه –روسیه- امریکا)آتش بس در این منطقه اعلام گردیده است.
همچنین  سخنگوی وزارت خارجه ایران هردو طرف دعوی را به آرامش دعوت نموده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار