تداوم رکوردشکنی جاده‌های البرز/ دست البرزی‌ها همچنان خالی است/ به جز دود خودروها مردم البرز چه سودی بردند؟

با توجه به اینکه حتی ایستگاه دریافت عوارضی در راه‌های البرز وجود ندارد و عوارضی‌ها در دیگر استان‌ها از جمله استان قزوین است، البرز هیچ درآمد مستقیمی از تردد خودروها ندارد.
کد خبر: ۲۰۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ 04 April 2016
به گزارش تابناک – البرز: مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز اعلام کرد که تعداد ترددهای خودرویی از ابتدای طرح نوروزی تا شامگاه یکشنبه پانزدهم فروردین ماه در جاده‌های این استان از مرز 28میلیون تردد گذشت.
قاسم باقری گفته است: دوربین های این اداره کل از 25 اسفندماه 94 تا شامگاه یکشنبه 15 فروردین ماه 95، تعداد 28میلیون و645 هزار و پنج مورد تردد در جاده های استان ثبت کردند.
وی افزود: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 9 درصدی را نشان می دهد.
باقری افزود: در آزاد را کرج - قزوین 11 میلیون 429 هزار و چهار تردد به ثبت رسید که نسبت به روز مشابه در سال قبل 4.6 کاهش را نشان می دهد.
باقری اظهار کرد: در محور کرج - چالوس نیز 14 میلیون 766 هزار و 59 تردد از ابتدای طرح نوروزی تا 15 فروردین ماه جاری به ثبت رسید.
وی گفت: سایر ترددها در دیگر جاده‌های استان البرز انجام شد.
استان البرز با یکهزار و 450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی جزء پنج استان پرتردد کشور است و 18 درصد ترافیک جاده ای ایران را به خود اختصاص داده است.
حال یک پرسش مهم مطرح می‌شود که سهم استان البرز از این حجم سنگین تردد خودروهای مسافران نورزی چیست؟
با توجه به اینکه حتی ایستگاه دریافت عوارضی در راه‌های البرز وجود ندارد و عوارضی‌ها در دیگر استان‌ها از جمله استان قزوین است، البرز هیچ درآمد مستقیمی از تردد خودروها ندارد.
از سوی دیگر تنها 600 هزار مسافر در ایام نوروز به البرز سفر کرده‌اند و این آمار نشان می‌دهد اکثر مسافران نورزی حتی کوچک‌ترین توقفی نیز در این استان نداشتند.
بنابراین باید نتیجه گرفت که همچنان دست البرزی ها خالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار