برداشت گندم جنوب فارس شروع شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز برداشت گندم در اراضی جنوبی استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶ 05 April 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:قاسمی اظهار کرد: امسال بیش از 3 میلیون و 75 هزار هکتار سطح زیر کشت استان به کشت محصول استراتژیک گندم اختصاص یافته است که از این سطح، 275 هزار هکتار کشت گندم آبی و 100 هزار هکتار کشت گندم دیم بوده است و پیش بینی می شود بیش از 1 میلیون و 200 هزار تن تولید داشته باشیم.

وی افزود: برداشت گندم استان فارس در شهرستان مهر آغاز می شود و با توجه به وسعت زیاد و اقلیم های مختلف استان برداشت تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

قاسمی اظهار کرد: علی رغم بارندگی های خوب پاییزی، بارندگی های زمستانی قابل توجه نبوده اند و پیش بینی می شود بخشی از گندم های دیم و اراضی که تحت آبیاری زیر سدها بوده اند، عملا از آب افتاده و از چرخه تولید خارج شوند.   

وی یادآورشد: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار و 740 دستگاه کمباین اعم از سنگین، سبک و کاه کوب در عملیات برداشت گندم فعالیت داشته باشند و نزدیک به 3 هزار و 700 دستگاه از کمباین های غلات کشور در استان فارس مستقر هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلی برای خرید محصول گندم تولید شده کشاورزان وجود نخواهد داشت و مباشران خرید این امر را عهده دار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار