بخش کشاورزی تاثیر مهمی در رونق اقتصاد استان دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان باید در راستای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود.
کد خبر: ۲۰۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 10 April 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان  باید در راستای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، آیت الله مصطفی علماء در دیدار با مدیران ارشد بخش کشاورزی استان با اشاره به اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی است، افزود: ظرفیت‌های این بخش از جمله آب وخاک مناسب، اقلیم چهار فصل، نیروی کار مناسب و... برای تولید انواع محصولات کشاورزی مفید است.

وی با بیان اینکه شناسایی استعداد‌ها و توان نیروی انسانی در بخش کشاورزی ضروری است، خاطرنشان کرد: با شناسایی پتانسیل‌ها و استعدادها می‌توان با ایجاد انگیزه این بخش را علمی‌تر کرده و با تلاش بیشتر به شکوفایی رساند.

آیت الله علماء با اشاره به اینکه بخش کشاورزی تاثیر بسزایی در رونق اقتصاد استان دارد، تصریح کرد: زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی وجود داشته و فقط باید با کارهای اساسی و مدیریت آن را هدایت و به اجرا درآورد.

 امام جمعه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه نگاه به تولیدات کشاورزی باید تولید پایدار باشد، گفت: لازم است اراضی دیم را به سمت آبی برده تا هم مرغوبیت محصول بالا رفته و هم بتوان علاوه بر تامین داخل، شرایط صادرات را فراهم کنیم.

آیت الله علماء افزود: طرح‌هایی که در راستای شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در بخش کشاورزی قرار داده شده باید مطالعه، بررسی و با مدیریت دلسوزانه باشد و نظارت کافی را برای به موفقیت رسیدن داشته باشد.

وی گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید متکی به تولیدات داخل باشیم و تحریم‌های دشمن نتواند روی اقتصاد ما تاثیر بگذارد، زیرا ما کشوری ثروتمند از لحاظ منابع و امکانات هستیم.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در راستای تامین امنیت غذایی مردم، ایجاد اشتغال و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: کسب رتبه برتر در بین دستگاه‌های اجرایی توسط وزارت جهاد کشاورزی نشان از تلاش شایسته و مداوم  پرسنل و مدیران این وزارتخانه در صف و ستاد برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار