گزارش تابناک تبریز از صحن شورا

روایت باغبان از فساد شورا در صحن

اولین جلسه شورای شهر تبریز پس از بازداشت های اخیر امروز برگزار شد و این جلسه تحت الشعاع دستگیری های اخیر درباره فساد در شورا بود.
کد خبر: ۲۰۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 10 April 2016
به گزارش خبرنگار تابناک تبریز دبیری در ابتدای جلسه شورای شهر تبریز گفت:شهروندان تا  ۲ و ۳ ماه اخیر از پیشرفت سریع پروژه ها و تمیزی شهر اظهار رضایت می کردند,نباید موضوع دستگیری ها کارهای مثبت شورا و شهرداری را تحت شعاع قرار دهد.

 ما هم در مجموعه شورای شهر باید نظارت خود را بیشتر  کنیم  و  درباره افراد دستگیر زود قضاوت نکنیم و اجازه دهیم تا مسولان قضایی مراتب را پیگیر باشند و این قضیه برای ما درس عبرت است.

رییس شورای شهر در ادامه در راستای اقتصاد مقاومتی افزود، باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم  و از واردات بی رویه و غیر ضرور اجتناب تا ضربه ی به اقتصاد داخلی وارد نشود.

در قسمت دیگری از صحن علنی شورای شهر تبریز  نطق پیش از دستور قرائت شد.  

اولین قسمت نطق پیش از دستور را  سردار باغبان  با تبریک سال نو آغاز کرد و گفت:

رهبر معظم انقلاب در بهترین وقت اقتصاد مقاوتی را مطرح کردند زیرا مسله امروز مردم معیشت و اقتصاد است و مجموعه شورا و شهرداری باید تحقق اقتصاد مقاومتی را در محور کار و مصوبات خود قرار دهد.

باغبان افزود:بعد از انتخاب شهردار وظیفه ی اصلی شورا نظارت است  و باید بعد نظارتی شورا را فعال کنیم .

باغبان با انتقاد از نبود ابزار نظارت تصریح کرد و گفت:وظیفه شورا  نظارت بر شهرداری دارد ولی ما ساز و کار و فرآیند مشخصی برای  وظیفه نظارت بر خود را نداریم.

وی در این باره افزود:سال پیش شهرداری تبریز قریب به سه هزار پروانه ساختمانی صادر کرده است. آیا یک رونوشت به شورا ارسال شده است تا بتواند ابزار نظارتی داشته باشد؟
ریس کمسیون بودجه اذعان داشت :قانون در بعضی جاها ابزاری برای نظارت تعریف نکرده است وی در ارتباط با دستگیری اعضا شورا گفت:چون شورا ابزار زیادی برای نظارت ندارد ما از نهادهای نظارتی دیگر می خواهیم,نظارت خود را به شورا و شهرداری تبریز بیشتر کنند.

باغبان یاد آور شد :شهردای یک نهاد عمومی است و همانند دولت همه سرمایه های شهرداری بیت المال است.

باغبان اظهار داشت :دستگاه های نظارتی می توانند کم کاری نظارت شورا را حل کنند و در مورد قضیه اخیر گفت:همه ما در مورد این جریانات متاسف هستیم و مسله مشخص است و نباید موضوع را ضرب در صفر کنیم و مسله را مطرح نکنیم و یا از طرف دیگر مسله را ضرب در صد نکنیم  و سیاه نمایی در مورد کل شورا انجام ندهیم .
وی یاد آور شد:قریب به هشت ماه پیش قضیه  دفتر مشاوران(که اکثر اعضای شورا از آن خبر نداشتند) مطرح شد ولی شورا نتوانست این مشکل را به طور  اصلح مدیریت کند
ما باید  دوستانه و مسولانه زمینه های فساد را از بین ببریم و هر چقدر شفافیت را افزایش دهیم از حجم مشکلات کم می شود.

باغبان ادامه داد:تشکر می کنم از شهردار و اعضای شورا به خاطر حذف کمسیون توافقات که باعث شد بعضی از کار ها شفاف ار شود و شهرار باید دقت کند تا به اسم دیگر در مناطق کمسیون توافقات راه اندزی نکنند.

باغیان خطاب به اعضای شورا گفت:اعضا در عزل و نصب مدیران شهردا ی دخالت نکند و در مقابل شهردا  معیار انتخاب مدیران خوث را پاک دستی و شایسته سالاری باشد.
ادامه دارد...
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار