رکود و تعطیلی تعاونی های زنان در استان

حمایت های عملی، لازمه خروج از رکود تعاونی های زنان

به نطر می رسد تعاونی های زنان مشکلاتی دارند که صرفا با برگزاری یک کلاس آموزشی توسط مربیانی که توانمندی خود آنها چندان قابل اعتماد نیست، نمی توان مشکلات تعاونی ها را حل شده دانست. بسترسازی هرچه بیشتر برای حضور زنان ...
کد خبر: ۲۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 11 April 2015

به گزارش تابنک اردبیل، تعاون یکی ازسه رکن اصلی اقتصاد است که با کنار هم قرار دادن کار ، انرژی، خلاقیت وسرمایه تعدادی از اعضا ، سرمایه مالی وانسانی لازم برای فعالیت های اقتصادی و عام المنفعه را فراهم می آورد.

یعنی در شرایطی که توان یا سرمایه یک نفر به تنهایی برای شروع فعالیت اقتصادی کافی نیست، می شود با تشکیل تعاونی و تکیه بر فرهنگ کار جمعی و رعایت صداقت کاری به یک کار جمعی موفق دست زد تا همه اعضا از آن سود منصفانه ببرند.

اکنون اما مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از رکود و تعطیلی تعاونی های زنان در این استان خبر می دهد.

ماریا موسوی در آیین بزرگ داشت مقام زن در سازمان جهاد کشاورزی استان گفته است: 400 مورد تعاونی زنان در استان وجود دارد که بیش تر آنها در رکود بسر می برند.

وی از برگزاری کلاس های آموزشی و بازدیدهای دوره ای برای فعال سازی این تعاونی ها خبر داده است.

با این حال به نطر می رسد تعاونی های زنان مشکلاتی دارند که صرفا با برگزاری یک کلاس آموزشی توسط مربیانی که توانمندی خود آنها چندان قابل اعتماد نیست، نمی توان مشکلات تعاونی ها را حل شده دانست.

بسترسازی هرچه بیشتر برای حضور زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی، کمک به مشکلات بازاریابی و عرضه محصوولات تعاونی های زنان و همچنین رفع کمبود سرمایه در گردش آنها در کنار ایجاد بازارچه دائمی و تخصصی برای فروش انواع محصولات تولید شده توسط زنان از جمله حمایت هایی است که در عرصه عمل باید تقویت شوند.

در هر صورت انتظار می رود مسئولان به شکل همه جانبه نگرانه ای به بازسازی ، توانمندسازی و کارآمدسازی تعاونی‌های بانوان توجه ویژه ای داشته باشند زیرا فعاليت زنان در تعاونيها، علاوه بر ارتقای آگاهی عمومی جامعه، فرصتی فراهم می آورد که زنان سرمايه و فرصت لازم برای کار آبرومندانه در جامعه را بدست آورند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار