فرماندار نوشهر

روند رو به رشد طلاق نگران کننده است

فرماندار نوشهر گفت: معضل طلاق به صورت نگران کننده ای رو به افزایش است که باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.
کد خبر: ۲۱۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 18 April 2016

به گزارش کارمندشمال، علی شادمان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرشهرستان نوشهر که در فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال باید در تمام زمینه ها بکار گرفته شود، اظهار کرد: دو موضوع اساسی اعتیاد و طلاق از جمله موضوعات اساسی استان است که باید پیگیری شود.

وی با ابراز نگرانی از روند رو به رشد طلاق گفت: معضل طلاق به صورت نگران کننده ای رو به افزایش است که باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه معضل اعتیاد بیش از ۴۰ درصد جرائم را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بررسی های به عمل آمده در استان نشان می دهد بیش از ۴۰ درصد جرائم در زندان از جمله سرقت، قتل و درگیری های خیابانی و همچنین طلاق ریشه در اعتیاد دارد.

شادمان با تاکید بر اینکه معضل اعتیاد نیازمند تلاش بیشتر است، ابراز کرد: اقدام و برخورد در مورد اعتیاد باید در جای خود صورت گیرد که این امر مغایرتی با پیشگیری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ما از نظر جغرافیایی در محل ترانزیت مواد مخدر کشورهای همسایه از جمله افغانستان است بنابراین یکی از سیاست‌های کشور برخورد با قاچاقچیان و سرچشمه این اقدامات است.

این مسئول بر برخورد جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی و سپاه و دستگاه قضا تاکید کرد و گفت:در بخش تبلیغی مبارزه با اعتیاد، باید راهکار های مناسب ارائه شود تا خانواده ها خود نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.

شادمان بی تفاوت شدن خانواده و جامعه را نسبت به اعتیاد بزرگترین خطر عنوان کرد و یادآور شد: خانواده ها باید در خصوص برخورد و مبارزه با اعتیاد همکاری جدی تری را نسبت به مسئولان داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در برخورد و مبارزه با اعتیاد، اظهار کرد:با توجه به اینکه آموزش و پرورش دارای کارشناسان خبره ای است، می تواند تاثیرات مثبتی را در بین دانش آموزان داشته باشد تا دچار آسیب نشوند.

فرماندار نوشهر تاکید کرد: آموزش و پرورش بیشترین ظرفیت را برای کار فرهنگی دارد که می تواند با برنامه ریزی مناسب در راه کاهش خطرات ناشی از اعتیاد در میان دانش آموزان و جوانان گام بردارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار