استاندار مازندران

هزار واحدی تولیدی غیرفعال مازندران باید فعال شود

استاندار مازندران خواستار برنامه‌ریزی برای فعال کردن هزار و ۳۳ واحد تولیدی غیرفعال در استان و تهیه شناسنامه واقعی برای بررسی مشکلات آنان شد.
کد خبر: ۲۱۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 19 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح جلودار در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی در چالوس، پیشنهاد راه‌اندازی پنجره واحد را در غرب مازندران داد و گفت: برای فعال کردن هزار و ۳۳ واحد تولید غیرفعال استان باید برنامه‌ریزی شود.

فلاح جلودار با تأکید بر اینکه برش شهرستانی اقتصاد مقاومتی باید تدوین و اجرایی شود، عنوان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند توسعه شهرستان را به همراه داشته باشد و در این راستا، شورای نظارتی بر روند تحقق اقتصاد مقاومتی در استان نظارت دارد.

وی از ایجاد بیش از ۶۲ هزار شغل در مازندران در سال ۹۴ خبر داد و از فرمانداران خواست تا در اسرع وقت وضعیت شرکت‌های تولیدی را مشخص کنند زیرا اعتبارات دولتی موجب تحول و توسعه نخواهد شد و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

فلاح جلودار، واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی ضروری دانست و افزود: توسعه کارآفرینی و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد درزمینهٔ تحقق اقتصاد مقاومتی راهگشا است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران در حوزه طبیعت‌گردی باید رتبه اول کشور را کسب کند تصریح کرد: باید توسعه صنایع‌دستی با برنامه‌ریزی دنبال و برای روستاها در قالب طرح مشارکت اقتصادی برنامه تعریف شود.

فلاح جلودار، مشارکت روستائیان را در اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و تأکید کرد: توسعه صادرات و برندسازی باید موردتوجه قرار گیرد و علاوه بر این، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد یکی از اولویت‌های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است.

محمدناصر زندی فرماندار چالوس نیز بر راه‌اندازی دفتر سرمایه‌گذاری در شهرستان تأکید کرد و گفت: اختصاص مکان مناسب برای ارائه تولیدات روستا، تضمین خرید محصولات کشاورزی، حل مشکلات شهرک صنعتی مرزن‌آباد به‌ویژه راه این شهرک و ارائه تسهیلات مناسب به بخش خصوصی از مهم‌ترین نیازمندی‌های شهرستان به شمار می‌رود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار