شرط کاهش وابستگی، باور و عمل به اقتصاد مقاومتی است

کارشناس امور اقتصادی و مدرس دانشگاه با تاکید بر اجرائی شدن اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: ایران اسلامی در عرصه‌های سیاسی و نظامی مستقل از کشورهای دیگر، کارآمدی خود را اثبات کرد، نیاز است در عرصه اقتصاد تلاش کنیم تا وابسته خود را کاهش دهیم که یکی از راه‌های رهایی از این وابستگی، باور و عمل به اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۱۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 25 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، محسن نیک‌سرشت کارشناس امور اقتصادی در تشریح تاریخچه حضور آمریکا در ایران، گفت: تا قبل از سال ۱۳۳۲ آمریکا در منطقه خاورمیانه چهره ناجی و صلح‌طلب برای برخی مردم  بود، علت آن نیز به خاطر این بود که دو کشور خاورمیانه یعنی ایران بعنوان سلاح نظامی و عربستان بعنوان سلاح مالی آمریکا محسوب می‌شدند و سیاست های این کشور را پیش می‌بردند. ولی بعد از کودتا ۲۸ مرداد ۳۲ چهره سیاسی آمریکا در منطقه تغییر کرد.

وی با اشاره به دسیسه‌های متعدد دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران به عنوان یک حکومت اسلامی با فعالیت‌های خود در تمام عرصه‌های  کارآمد بودن حاکمیت دینی در جهان، بدون وابستگی را اثبات کرد، و دشمنان  تمام تلاش خود را می‌کنند تا نگذارند ایران، حکومت دینی را به جهانیان، به عنوان یک حکومت کارآمد معرفی کند.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اجرائی شدن اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: ایران اسلامی در عرصه‌های سیاسی و نظامی مستقل از کشورهای دیگر، کارآمدی خود را اثبات کرد، نیاز است در عرصه اقتصاد تلاش کنیم تا وابسته خود را کاهش دهیم که یکی از راه‌های رهایی از این وابستگی، باور و عمل به اقتصاد مقاومتی است.

نیک‌سرشت در تشریح راهکار‌های عمل به اقتصاد مقاومتی، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی حمایت از مردم برای تولید ملی و دوری از اشرافی‌گری در جهت خودکفایی اقتصادی، این امر زمانی محقق می‌شود که ساده‌زیستی همراه با شعار ما می‌توانیم، در سطح جامعه و خانواده‌ها ترویج شود.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه در پایان با اشاره به نقش خانواده در امر باور به ظرفیت‌های درونی کشور، خاطرنشان کرد: امروز کشور ما دچار تغییر ذائقه شد، برای جلوگیری از این انحراف اقتصادی و نگاه به داخل و تولیدات ملی توسط خانواده‌های ایرانی نیاز به تغییر در سبک زندگی و مصرف خانواده‌ها است.


بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار