نگاه ارباب ـ رعیتی مذموم است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اشرافی‌گری در نظام جمهوری اسلامی جایی ندارد، گفت: باید افرادی را به مجلس بفرستیم که امتحان پس داده باشند.
کد خبر: ۲۱۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 27 April 2016
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اشرافی‌گری در نظام جمهوری اسلامی جایی ندارد، گفت: باید افرادی را به مجلس بفرستیم که امتحان پس داده باشند.

به گزارش فارس، سیدمحمد حسینی در جمع حامیان کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه ملایر با بیان اینکه نام ملایر با خون‌ مطهر شهدایش فراتر از مرزها رفته است، اظهار کرد: مایه مباهات است که یکی از شهدای مدافع حرم از این شهر است.

وی با اشاره به اینکه امروز سربلندی نظام و آرامش کشور مرهون خون‌ مطهر و پاک شهداست، گفت: باید اعتقاد راسخ مردم و روحیه شهادت‌طلبی در کشور حفظ شده و ترویج یابد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: اگر امروز توانسته‌ایم در مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسیم به پشتوانه خون‌‌ مطهر شهدا بوده است.

وی با بیان اینکه مسئولان و مردم ما همه در قبال خون‌ شهدا مسئولند، افزود: شهدا هیچ چیزی را برای خود نخواستند و تنها هدفشان دفاع از اسلام، کسب رضای خدا و دفاع از کشور در مقابل دشمن بود.

حسینی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام راحل در توجه به محرومان در نظام جمهوری اسلامی گفت: ایشان توجه به مناطق روستایی و مردم محروم را همواره گوشزد کرند که مسئولان ما نیز باید این گونه باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید به دنبال تحقق فرامین امام راحل و رهبری بروند نه اینکه در پی اشرافی‌گری و ریخت و پاش باشند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در نظام اسلامی باید شرایط برای مردم بهبود یابد، گفت: ائمه(ع) این گونه بودند که خود را در رنج و مشقت نگاه می‌داشتند تا مردم جامعه آرامش و آسایش داشته باشند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی نباید نگاه ارباب ـ رعیتی وجود داشته باشد، بیان داشت: مردم باید به عهدی که با امام و رهبری بسته‌اند وفادار بوده و به کسانی رأی دهند که به فکر مصلحت کشور باشند.

حسینی با بیان اینکه همه ما در قبال رأیی که می‌دهیم در برابر خداوند تکلیف داریم و باید فردای قیامت مسئولیت آن را بپذیریم، گفت: باید دقت کنیم تا انتخابی اصلح داشته و ترکیب مجلس ما طوری باشد که در راستای اهداف اسلام و نظام پیش برود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایندگان ما باید با اهداف امام و رهبری پیش روند، اظهار کرد: مجلس دهم نباید مثل مجلس ششم باشد که در دوره‌ای، جامعه را دچار تشنج و مشکل کرد.

وی با تأکید بر لزوم ولایتمداری گفت: هر کجا به حرف امام(ره) و رهبری گوش کردیم و با اهداف ایشان جلو رفتیم، بن‌بست‌ها را رد کردیم و توانستیم در برابر مشکلات و دشمنان بایستیم.

حسینی با اشاره به نابسامانی‌ها و مشکلات امروز در مسائل مختلف به ویژه مسائل اقتصادی گفت: برخی افراد از دولت‌های گذشته ناراحت هستند و دائماً با زیر سئوال بردن آنها در پی تشنج‌آفرینی و مشکل هستند، در صورتی که هرکس برای این نظام خدمتگزاری کرده باید قدردان بود.

وی با استناد به فرمایش امام راحل که فرمودند «به من رهبر نگوید بلکه من خدمتگزار این ملت هستم» تصریح کرد: امروز همه مسئولان باید خود را خدمتگزار واقعی مردم بدانند و این مهمترین اصل در نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر سابق ارشاد با استناد به فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص مجلس افزود: مجلس در رأس امور است و باید به کسی رأی داد که به فکر اصلاح امور کشور باشد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب باید همواره مجلس قوی‌تر از دوران‌ گذشته داشته باشیم، تصریح کرد: اگر به کسانی رأی دهید که شیدایی دشمن را دارند، اگر قدرت را به دست بگیرند فکر ما نخواهند بود.

حسینی با بیان اینکه یک نماینده مجلس نماینده تک‌تک مردم است، گفت: شاید انتخاب یک نماینده از یک شهر مختص همان مردم باشد اما تصمیم‌گیری و نظر یک نماینده در مجلس می‌تواند سرنوشت‌ساز برای همه کشور باشد.

وی بیان کرد: باید نمایندگانی را به مجلس فرستاد که از نیروهای مومن، انقلابی، متعهد به نظام و امتحان پس داده در برابر همه سختی‌ها باشند.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه مجلس ما باید در خدمت اهداف نظام باشد نه اینکه مشکل‌آفرین شود، گفت: در نظام جمهوری اسلامی رأی مردم می‌تواند باعث قدرت بیشتر اسلام و نظام شده و آن را حفظ کند.

وی افزود: نیازمند مجلسی هستیم که از دولت حمایت کند و در عین حال با استفاده از وظایف قانونی از مسئولان بخواهد اگر در خدمتگزاری به مردم و اجرای مسئولیت کم‌کاری کنند، پاسخگو باشند.

حسینی با بیان اینکه مجلس باید مسئولان را فعال کند تا برای رفع مشکلات مردم گام بردارند؛ با اشاره به دستور رهبری در خصوص لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی گره‌گشای مشکلات کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار