اجرای طرح ضربتی برخورد با عطاری‌های غیرمجاز در البرز

کد خبر: ۲۳۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 21 May 2016


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از اجرای طرح ضربتی برخورد با عطاری‌های غیرمجاز و عرضه دارو در این واحدها خبر داد.

علی‌اکبر مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: متأسفانه به دلایل مختلف نظارت‌های لازم بر عملکرد عطاری‌های استان البرز انجام نمی‌شود، به همین دلیل برخی افراد سودجو از فرصت استفاده کرده و کالاهایی را در این واحدها عرضه می‌کنند که به طور مستقیم سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: از جمله اینکه برخی‌ از عطاری‌ها به صورت غیرمجاز و بدون اخذ پروانه کسب فعالیت می‌کنند و در این زمینه به اتحادیه‌ای که عطاری‌ها زیر مجموعه آن قرار می‌گیرد، تذکر لازم داده شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: اتحادیه باید پاسخگو باشد که چرا تعدادی از واحدهای صنفی بدون اینکه مجوز لازم را از اتحادیه و مراکز مربوطه اخذ کرده باشند، اقدام به عرضه کالا می‌کنند.

مختاری تصریح کرد: بنابراین باید اتحادیه تلاش بیشتری داشته و اجازه ندهد که بدون اخذ مجوز در این حرفه حساس که با سلامت مردم ارتباط دارد، حتی یک واحد دایر شود.

وی افزود: با توجه به وظائف ذاتی تعزیرات حکومتی و حساسیت این حرفه‌، از روز بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه طرح ضربتی بازرسی و نظارت بر عملکرد عطاری‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز ادامه داد: متأسفانه گزارش‌هایی دریافت کرده بودیم که برخی از این واحدها اقدام به عرضه دارو می‌کنند که این کار طبق مواد صریح قانونی جرم بوده و هرگونه دارو باید در واحدهای دارای مجوز مشخص عرضه شوند.

مختاری گفت: بر این اساس هر واحد عطاری که اقدام به عرضه دارو کند، بدون کوچک‌ترین مصلحت‌اندیشی پلمب می‌شود و این تعطیلی بر اساس قانون دائمی خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بازرسی‌ روزهای اخیر با واحدی برخورد شده است، گفت: متأسفانه علی‌رغم صراحت‌های قانونی و تذکرات قبلی برخی از واحدها اقدام به عرضه دارو و حتی داروهای مخدر و اعتیاد‌آور می‌کردند که با آنها برخورد شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز اظهار داشت: در همان روزهای ابتدایی اجرای طرح ضربتی برخورد با عطاری‌های غیر مجاز، چهار عطاری که اقدام به عرضه دارو می‌کردند، پلمب شدند.

مختاری تصریح کرد: مدیران این واحدها نیز با تشکیل پرونده برای صدور حکم قضایی به مراجع صلاحیت‌دار معرفی شدند.

وی از کشف مقادیری الکل طعم‌دار در حین بازرسی‌ها نیز خبر داد و افزود: متأسفانه متوجه شدیم که برخی از عطاری‌ها اقدام به عرضه الکل طعم‌دار می‌کنند که این کار به طور جدی سلامت شهروندان را با خطر روبه‌رو کرده و جرم است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز در پایان گفت: پرونده این افراد پس از تعطیلی دائمی واحد صنفی برای صدور حکم به مراجع قضایی ارسال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار