کاهش صادرات لبنیات مازندران به عراق

کد خبر: ۲۳۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲ 30 May 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در بازار سنتی عراق به علت وجود شیر ارزانتر از قیمت شیر ایرانی، امکان صادرات لبنیات کاهش یافته است.

به گزارش تابناک مازندران، محمد محمدپور عمران در ستاد تنظیم بازار که در استانداری مازندران برگزار شد، گفت: 94 درصد تولید استان صادر شده و مابقی در بازار داخلی جذب شده است.

وی با اشاره به همکاری تعزیرات حکومتی در تنظیم یک بازار متعادل، افزود: باید با فروشگاه های مختلف در استان که از وضعیت سود خرده فروشی  منطقی برخوردار هستند جلسه ای برگزار شده هماهنگی های لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر اینکه محصولات پروتئینی نباید خارج از زنجیره سرد توزیع شود، اظهار کرد: مرغی که در بیرون یخچال توزیع شود بهداشتی و شایسته مصرف نیست.

وی با اشاره به اینکه قیمت شیر مصوب اعلام شده دو برابر قیمت جهانی است و صادرات شیر در بازارهای جهانی امکان رقابت ندارد، افزود: در بازار سنتی عراق نیز به علت وجود شیر ارزانتر از قیمت شیر ایرانی، امکان صادرات لبنیات کاهش یافته است.

محمدپور با تاکید بر اینکه باید در تولید شیر به کیفیت آن نیز توجه ویژه شود، گفت: 360 میلیارد ریال یارانه شیر در سال 92 داده شد و این یارانه در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، دلاور حیدر پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: 600 هزار تن تولید شیر خام استان مازندران است.

وی با اشاره به وجود 48 کارخانه لبنی که اکنون با 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت است، افزود: 114 مرکز جمع آوری  شیر در استان وجود دارد که 80  واحد آن فعال است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران کاهش قیمت شیر را  نسبت به قیمت مصوب  از مشکلات تولیدکنندگان شیر دانست و افزود: دولت به دلیل وجود مشکلات در حوزه شیر در 6 استان خرید شیر را در سال 94 آغاز کرد.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار