فعالیت۴۰سازمان محیط زیستی درایلام

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست ایلام ازعالیت 40 سازمان محیط زیستی در استان خبرداد.
کد خبر: ۲۴۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 06 June 2016
مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست ایلام ازعالیت 40 سازمان محیط زیستی در استان خبرداد.


مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست ایلام گفت: امسال باید در زمینهٔ مهار آتش‌سوزی سریع عمل شود چون حیات وحش ضربه‌ی جبران‌ناپذیری از این حادثه می‌بینند.

به گزارش تابناک ایلام؛«مازیار سلیمان‌نژاد» در همایش هفته محیط‌زیست استان، اظهار کرد: شعار امسال هفته محیط‌زیست به عنوان «به‌سوی طبیعت برای زندگی» انتخاب‌شده که در آن دو واژه‌ی طبیعت و زندگی عالمانه انتخاب شده‌اند و در واقع مکمل یکدیگر هستند.

وی بابیان اینکه امسال برای حفاظت بیشتر از گونه‌های جانوری و حیات‌وحش بیش از 14 نفر نیرو اجرای به یگان حفاظت اضافه کرده‌ایم، افزود: با تجهیز نیروهای یگان مراقبت، سه اکیپ مراقب و گشت شبانه- روزی در مناطق حفاظت‌شده از گونه‌ای جانوری حراست می‌کنند.

مدیرکل محیط‌زیست استان ایلام با بیان اینکه ایلام به عنوان محیط‌زیستی‌ترین استان کشور معرفی‌شده و این یک افتخار برای استان است و از طرف دیگر وظیفه حفاظت و مراقبت را بر دوش دستگاه‌ها و مردم تحمیل می‌کند، با اشاره به اینکه 40 سازمان محیط زیستی در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: مردم استان به خوبی به اهمیت حفظ گونه‌های جانوری پی‌برده‌اند به نحوی که مردمان برخی مناطق استان سلاح‌های شکاری خود را تحویل این دستگاه می‌دهند.

وی با تأکید بر پیشگیری از آتش‌سوزی به عنوان یکی از مخرب‌ترین حوادث محیط زیستی گفت: مانور اطفاء حریق برای آمادگی بیشتر در نیروها و بین دستگاه‌ها برای مقابله و با آتش‌سوزی با حضور استان‌های غرب کشور برگزار شد و مردم استان باید امسال با توجه به پوشش گیاهی جنگلی باید از روشن کردن هرگونه آتش خودداری کنند.

سلیمان‌نژاد افزود: آتش‌سوزی ضربه جبران‌ناپذیر به حیات و وحش و گون‌ها جانوری می‌زند لذا دستگاه‌ها و مردم باید امسال در مهار هرگونه آتش‌سوزی بسیار سریع عمل کنند.

مدیرکل محیط‌زیست استان بابیان اینکه در حال حاضر 7 ایستگاه آلودگی سنج در شهرستان‌های استان استقراریافته و به صورت آنلاین میزان آلودگی هوا را گزارش می‌کنند و درصدد هستیم همه شهرستان‌های استان را به ایستگاه آلودگی سنج آنلاین مجهز کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست ایلام گفت: امسال باید درزمینهٔ مهار آتش‌سوزی سریع عمل شود چون حیات‌وحش ضربه جبران‌ناپذیر در این حادثه می‌خورند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار