لزوم راه‌اندازی شرکت سرمایه‌گذاری توانمنددراردبیل

استاندار اردبیل گفت: ما در استان اردبیل نیازمند راه‌اندازی یک شرکت سرمایه‌گذاری توانمند با هدف ایجاد تحول و توسعه به همت خود مردم هستیم.
کد خبر: ۲۴۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 08 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در سالن شیخ‌صفی استانداری اردبیل اظهار کرد: موضوع فرهنگ در تبیین و تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل موضوع بسیار مهمی است که البته مفهوم این تعبیر مقام معظم رهبری نیست که به سرعت منابعی در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد تا به سرعت بتوانند توانمند شوند بلکه این کار باید با دوراندیشی و تدبیر مناسب انجام شود.

وی با بیان اینکه صدا و سیما در تبیین این اصل اساسی در قالب برنامه‌های مختلف به ویژه تدارک میزگردهای نقادانه می‌تواند خوب عمل کند، افزود: مدیرکل صدا و سیما باید شکل و شمایل برنامه گفت‌وگوی خبری را از حالت فعلی به شکل میزگردهای مرسوم که در یک طرف منتقدان و در طرف دیگر فعالان دستگاه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند حتی با حضور جمعی از مردم و مشارکت آنها برگزار کند تا برخی از آسیب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها با تبیین درست مسائل برطرف شود.

استاندار اردبیل عنوان کرد: ما در استان اردبیل نیازمند راه‌اندازی یک شرکت سرمایه‌گذاری توانمند با هدف ایجاد تحول و توسعه به همت خود مردم هستیم.

خدابخش اضافه کرد: مدیران دولتی عادت کردند با پول نفت مدیریت کنند اما این کار باید آرام آرام جای خود را به روش‌های دیگر جذب منابع اعتبار بدهد تا به تدریج از این شرایط خارج شویم و به جای وابستگی به درآمد نفت به فکر توسعه سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی باشیم.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در همه حوزه‌ها از دوران کودکی آغاز شده و از همان دوران نسل آینده به اهمیت منابع همچون آب، گاز و سایر انرژی‌ها پی ببرند، افزود: البته در بحث صرفه‌جویی منابع آب بیشترین توجه روی مصارف آب کشاورزی متمرکز شده و در کنار آن باید جلوی اضافه برداشت‌های منابع زیرزمینی و همچنین آب روستایی بدون داشتن کنتور گرفته شود.

استاندار اردبیل، تهیه و تولید کلیپ‌های تأثیرگذار در بهینه مصرف منابعی همچون، آب، برق، گاز و حتی مواد غذایی و دارو را تاثیرگذار در قشرهای مختلف جامعه بیان کرد و گفت: این فرهنگ‌سازی‌ها قطعا به مرور زمان مفید و زمینه ایجاد تحولات را فراهم می آورد.

خدابخش از این اقدامات به عنوان پس‌انداز برای سرمایه‌گذاری نسل‌های بعدی یاد کرد و گفت: ما در استان اردبیل به یک شرکت توانمند سرمایه‌گذاری نیاز داریم تا بتوانند به شکل صحیح و درست با امانتداری کامل سرمایه‌های اندک مردم استان را جمع‌آوری کرده و در مسیر توسعه وتولید به کار گیرند.

وی، اهمیت دادن و ارزش‌گذاری کار را با تغییر عناوین و ارج نهادن به کارهای تخصصی یادآور شد و گفت: همه این فعالیت‌ها باید به کارآفرینی مثبت و سازنده تبدیل شود که قطعاً بدون تکیه بر منابع دولتی زمینه خوبی فراهم می‌آید تا بتوانیم به اهداف مورد نظرمان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دست پیدا کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار