ساری؛ قهرمان ملی ساماندهی متکدیان!

کد خبر: ۲۴۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴ 11 June 2016
رئیس اداره فرهنگی، سرمایه اجتماعی و سبک زندگی وزارت کشور، گفت: طرح ساماندهی متکدیان ساری طرح برتر کشور شد.

به گزارش تابناک مازندران، حسین کوچکیان ‌فرد در بازدید از طرح سامانده متکدیان در ساری با بیان اینکه اجرای ساماندهی و جمع آوری متکدیان در شهرستان ساری کارشناسی و برتر از نقاط دیگر کشور انجام می شود، اظهار کرد: با بررسی هایی که انجام شده، این طرح به عنوان الگو به استان های دیگر کشور معرفی می‌شود.

وی با تشکر از مسئولان شهری و فرمانداری ساری که از این طرح حمایت می‌کنند، تصریح کرد: تلاش می کنیم برای اجرای موفقیت آمیز این روش های به کارگیری شده در ساری، مسئولان استان های دیگر برای آموزش و بازدید را به ساری اعزام کنیم.

مهدی عرب مدیر مرکز ساماندهي متكديان شهرستان ساري نیز در این بازدید با اشاره به اینکه تکدی گری به عنوان یک پدیده ناشایست و مخرب و با انواع متدها و روش ها در سطح جوامع مختلف همواره وجود داشته است، خاطرنشان کرد: این معضل در بعضی از جوامع به صورت یک فرهنگ درآمده است و از آنجا که دارای ابعاد پیچیده ای است ، کنترل، محدود کردن و در وضعیت مناسب از بین بردن آن متدها و روش های پیچیده مدیریت شهری و روانشناختی اجتماعی را نیازمند است.

وی از گسترش تکدی گری در گروه‌های سنی ابراز نگرانی کرد و گفت: به دلیل وجود این گروه‌های سنی، وضعیت پیچیدگی روش های کنترل و محدود کردن آن به طور کامل مشخص است.

مدیر مرکز ساماندهي متكديان شهرستان ساري تصریح کرد: متکدیان جمع‌آوری شده شامل متکدیان بومی، غیربومی، معتاد، بزرگسال فاقد سرپرست، کودکان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست هستند.

عرب با بیان اینکه متکدیانی که برای سومین‌بار و یا بیشتر جمع‌آوری شده‌اند برای بررسی پرونده به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند، تصریح‌ کرد: برای بررسی وضعیت تمام متکدیان سالمند، معتاد و غیره با بهزیستی مکاتبه می‌شود و در صورتی که والدین از کودکان برای تکدی‌گری سواستفاده کنند به عنوان کودک بدسرپرست شناسایی می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار